Allegro, jeden z 10 największych portali e-commerce na świecie, finalizuje transakcję przejęcia Grupy Mall oraz WE|DO. To połączenie pozwoli przyspieszyć międzynarodową ekspansję powiększonej grupy. Grupa Allegro zapłaciła łącznie 881 mln euro (ok. PLN 4,1 mld) za 100 proc. udziałów w Mall.
Na tej fuzji zyskają także sprzedawcy oferujący swoje produkty na arenie międzynarodowej. Wystawiając ofertę w jednym miejscu dotrą do dziesiątek milionów konsumentów na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie zapewniając im szerszy wybór produktów, najlepsze ceny oraz sprawne dostawy.
– Grupa kontynuuje europejską ekspansję. Nie tak dawno temu Allegro udostępniło swoją platformę klientom i sprzedawcom z całej Unii Europejskiej, zapewniając im najwyższej klasy wygodę zakupów. Dzisiaj, razem z Grupą Mall i WE|DO, finalizujemy transakcję, która umocni pozycję powiększonej grupy jako platformy pierwszego wyboru w całej Europie Środkowo-Wschodniej i poza nią – powiedział François Nuyts, prezes Allegro. – Lokalni sprzedawcy mogą stać się teraz sprzedawcami międzynarodowymi, a klienci będą korzystać z możliwie najlepszych ofert. Do tej pory nie było gracza w handlu internetowym, który oferowałby tak szeroki wybór w tak konkurencyjnych cenach w całym regionie. To właśnie będziemy robić. Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera w obszarze zakupów online w krajach, w których działa grupa. Osiągniemy to dzięki innowacyjnym i wygodnym narzędziom dla sprzedawców, co z kolei zapewni naszym klientom najszerszy wybór w konkurencyjnych cenach. Znacznie lepiej uzyskuje się efekt skali przy udziale lokalnych firm z sektora MŚP. Wspólny sukces przedsiębiorców i platformy zakupowej Allegro w Polsce będziemy powielać wszędzie tam, gdzie grupa prowadzi swoją działalność – dodał François Nuyts.
Większe możliwości i skala działania
Fuzja rozszerza możliwości grupy w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii i Chorwacji, niemal podwajając wielkość dostępnego rynku detalicznego w krajach o solidnych podstawach gospodarczych i atrakcyjnym potencjale wzrostu. Ponadto spowoduje, że pod jednym dachem znajdzie się szereg popularnych regionalnych marek – w tym Mall, WE|DO, mimovrste, CZC.cz i oczywiście Allegro, Ceneo i eBilet, a ponad 7 150 ekspertów, skoncentrowanych na innowacjach w e-commerce, stworzy jeden międzynarodowy zespół o ogromnym doświadczeniu. Allegro będzie napędzać biznes Grupy Mall w modelu marketplace, tj. sprzedaży przez podmioty zewnętrzne, aby wzmocnić rozwój całej grupy, a wszyscy jej klienci będą mogli stopniowo korzystać z programu lojalnościowego Smart! oraz benefitów, takich jak darmowe dostawy, opcja kup-teraz-zapłać-później w ramach Allegro Pay, czy dostęp do platformy B2B. Sprzedawcy skorzystają z innowacyjnych rozwiązań i produktów reklamowych, a wszystkie strony – z najlepszych w swojej klasie dostaw dzięki bezkonkurencyjnej ofercie logistycznej grupy.
– Od początku naszych rozmów wyraźnie widziałem, jak dobrze nasze grupy są do siebie dopasowane i jak świetnie Allegro i Grupa Mall się uzupełniają – powiedział Jan Hanuš, prezes Grupy Mall. – Podczas gdy Allegro osiągnęło mistrzostwo, jeśli chodzi o platformę zakupową, my mamy utrwalone relacje z dostawcami, umożliwiające dostęp do rozbudowanej infrastruktury i rozwiązań ostatniej mili w całym regionie. Razem stajemy się czempionem e-commerce podzielającym te same wartości związane z innowacyjnością i zorientowaniem na klienta. Chcemy budować na tym, co w naszych firmach najlepsze i rozszerzać nasz unikatowy model, aby dla klientów w Europie Środkowo-Wschodniej i poza nią być numerem jeden wśród platform zakupowych.
Stopniowa integracja
– Jesteśmy dumni, że nasze doświadczenie w logistyce ostatniej mili może przyczynić się do zbudowania międzynarodowej platformy zakupowej – dodał Daniel Mareš, prezes WE|DO. – Z zadowoleniem przyjmujemy uzyskanie dostępu do wszystkich rozwiązań usługowych i innych zasobów logistycznych, które przyspieszą rozwój grupy, skoncentrowany na długoterminowym celu: zapewnieniu najwyższej jakości usług dostawczych ostatniej mili dla wszystkich naszych klientów i sprzedawców. 300 kurierów i 1200 punktów odbioru WE|DO wzmocni wspólną ofertę grupy. Jestem pewien, że łącząc nasze mocne strony, wkraczamy w ekscytujący rozdział wspólnej działalności, także dla wszystkich naszych pracowników, którzy będą mogli rozwijać swoje talenty wewnątrz nowej grupy.
Platformy i spółki nowej grupy będą stopniowo integrowane, a wdrażanie strategicznych rozwiązań skierowanych do klientów rozpocznie się w całej grupie natychmiast. Połączenie poszerzy źródła przychodów grupy w oparciu o naszą innowacyjność oraz ambicję, żeby być preferowanym miejscem zakupów.