Sieć Kodano Optyk podpisała w pierwszym kwartale 2024 roku 12 nowych umów franczyzowych, co potwierdza jej wzrastającą popularność i zaufanie wśród przedsiębiorców. Obecnie, liczba salonów franczyzowych Kodano Optyk sięga już 24, co razem z własnymi placówkami sumuje się do blisko 100 salonów w całej Polsce.
– Ambitne plany rozwojowe zakładają dalszy wzrost sieci do aż 300 salonów w ciągu najbliższych lat. Ponadto, Kodano Optyk ma już w swoich szeregach pierwszych multifranczyzobiorców, którzy z powodzeniem prowadzą kilka salonów i nie chcą na tym poprzestać – powiedział redakcji OmnichannelNews.pl Konrad Kuska, manager ds. franczyzy w Kodano Optyk.
Planowa otwarcia w drugim kwartale
Przedstawiciele Kodano Optyk poinformowali, że w drugim kwartale roku sieć otworzy swój salon m.in w Galerii King Cross Praga – w jednym z najlepszych centrów handlowych w portfelu Wynajmującego, a Franczyzobiorcą zostanie osoba, która od kilku lat jest pracownikiem firmy – jest to pierwszy taki przypadek w sieci.
Salony franczyzowe Kodano Optyk w drugim kwartale 2024 pojawią się również w nowych miastach na mapie Polski takich jak np. Nowy Sącz, Tarnów, Reda.
Nowością jest również system partnerski oraz system poleceń skierowany m.in do bankowców, pośredników finansowych, firm family office, pośredników nieruchomości oraz innych, którzy mogą polecać swoich klientów, jako przyszłych franczyzobiorców sieci Kodano Optyk.
Niedoszacowany rynek
Rynek optyczny w Polsce jest niedoszacowany i wciąż stwarza bardzo dużo możliwości do rozwoju. Można to w prosty sposób porównać z liczbą salonów optycznych, jaka jest w Polsce, a jaka jest na przykład u naszych zachodnich sąsiadów, oczywiście zachowując proporcję w liczbie mieszkańców. Dominująca sieć w Polsce ma około 260 salonów, a dominująca sieć w Niemczech ma tych salonów już ponad 700.
Atutem i przewagą Kodano Optyk nad konkurencją jest również najnowocześniejszy system do pomiaru refrakcji i doboru korekcji okularowej – OF-2000, nad którym firma pracowała przez ostatnie lata. Korzyści płynące z korzystania z tego systemu są liczne: szybkość pomiaru, łatwość obsługi i pełna automatyzacja foroptera skracają czas badania, co pozwala lepiej zoptymalizować pracę gabinetu oraz zwiększyć dostępność badań dla pacjentów.
– Patrząc w przyszłość, Kodano Optyk zamierza kontynuować dynamiczny rozwój, planując ekspansję na nowe regiony kraju oraz przygotowując się do rozszerzenia działalności poza granice Polski – podkreśla Konrad Kuska.