Należąca do Grupy Eurocash sieć abc na kołach właśnie wchodzi do kolejnego województwa i powiększa bazę mobilnych sklepów do 130. Ma też ambitne plany dalszego rozwoju. W związku z tym ruszyła kampania rekrutacyjna, a sieć wzmocniła ofertę „na start” dla nowych agentów.
– Sieć abc na kołach powstała w 2015 r., kiedy niemal 5 mln Polaków zamieszkujących wsie i małe miejscowości nie miało w pobliżu żadnego sklepu stacjonarnego. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich potrzebom, wysyłając do nich mobilny, w pełni zatowarowany sklep z ofertą kilkuset produktów i zapleczem w postaci hurtowni Eurocash Cash&Carry. Koncept świetnie się sprawdził. Dziś działamy już w 8 województwach i jesteśmy największą siecią handlu mobilnego w Europie. Szybko się rozwijamy, m.in. dlatego, że mamy dobrze rozbudowany system wspierania agentów, którzy nie muszą dokładać do biznesu – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny abc na kołach.
Bezpiecznie, wygodnie, bezgotówkowo
Asortyment sklepów mobilnych pod względem różnorodności i dostępności towaru dorównuje placówkom stacjonarnym. W mobilnym sklepie jest kilkaset produktów, ale klienci mogą zamówić dowolny towar z całej oferty hurtowni Eurocash Cash&Carry. Sprzedawcy abc na kołach zaopatrują się także w produkty u dostawców regionalnych: m.in. w wyroby garmażeryjne, wędliny i ciasta. Pieczywo dostarczane jest do samochodów codziennie rano z pobliskich piekarni.
– Największą sprzedaż notują produkty świeże, takie jak nabiał i jajka, warzywa i owoce, wędliny oraz pieczywo z lokalnych piekarni. To, co nas zaskoczyło, to bardzo duża sprzedaż wyrobów gotowych i garmażeryjnych oraz ciast. Okazuje się, że zapotrzebowanie na takie produkty jedynie w mieście to stereotyp. Mamy w ofercie również artykuły sezonowe, takie jak lody czy przetwory, mrożonki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby – zaznacza Błażej Białczyk.
Z myślą o wygodzie kupujących, sieć planuje wyposażyć 100% swojej floty w terminale płatnicze do końca tego roku, w najbliższych tygodniach zostanie również uruchomiona usługa cash back.