Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro, zdecydowana większość konsumentów robiących zakupy w czasie festiwali zakupowych Black Week, przynajmniej raz upolowała naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Ponadto, aż 77 proc. badanych przyznaje, że czeka na festiwal z zakupem określonych produktów.
Konsumenci deklarują, że w tym roku szczególną uwagę poświęcą poszukiwaniu promocji cenowych w kategorii odzieży, obuwia i dodatków (48 proc.) oraz elektroniki (45 proc.).
Podczas Allegro Black Weeks, każdego dnia klienci mogą znaleźć tysiące produktów w obniżonych cenach, a także skorzystać ze specjalnych ofert w aplikacji Allegro, takich jak codzienne oferty za 1 zł w Shakerze i nie tylko!
Black Week jest wyczekiwanym wydarzeniem w kalendarzu zakupowym konsumentów na całym świecie. Obecnie przyjęło się wydłużać czas promocji obejmując nim także najbliższy poniedziałek (Cyber Monday), a nawet cały tydzień (Black Week), czy miesiąc (Black Month). Polscy konsumenci również chętnie robią zakupy w tym okresie – jak pokazało badanie Allegro więcej niż co drugi badany przyznaje, że korzysta z promocji podczas Black Week. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Allegro wydłużyło największe święto zakupów na platformie aż do 25 dni – w tym roku Allegro Black Weeks potrwa aż do 30 listopada, a w tym czasie klienci mogą wybierać spośród setek tysięcy produktów w obniżonych cenach!
Czarny piątek, tydzień czy miesiąc – czyli jak kupują Polacy
Przez lata promocje w okresie Black Weeka zyskały miano najlepszych w roku. Badanie pokazuje, że 65 proc. Polaków pozytywnie ocenia atrakcyjność cen w trakcie festiwalu, w porównaniu do reszty roku. Aż 94 proc. konsumentów przyznaje, że w tym czasie przynajmniej raz udało im się upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Opłacalność zakupów w trakcie Black Weeka potwierdza fakt, że aż 77 proc. badanych celowo wstrzymuje się z zakupem pewnych produktów, czekając na listopadowe promocje.
Black Week jest dla nich ważnym okresem, podczas którego mogą znaleźć atrakcyjne oferty i zaoszczędzić na zakupach. To także czas przemyślanych wyborów – 66 proc. osób planuje z wyprzedzeniem, jakie produkty kupi w tym okresie, a na zakupową spontaniczność stawia 34 proc. klientów. Ponadto, więcej niż co 3 konsument przyznaje, że planuje wydać od 200 do 500 zł.
Zmieniają się potrzeby konsumentów
Wydłużanie trwania promocji z okazji Black Week jest efektem zmieniających się potrzeb konsumentów. Najwięcej osób (49 proc.) przyznaje, że korzysta z ofert promocyjnych przez cały tydzień. Mimo to wciąż zauważyć można silne przywiązanie ponad jednej trzeciej konsumentów do konkretnych promocyjnych dni jak Black Friday i Cyber Monday (38 proc.).
Konsumenci przyznają, że wśród najbardziej interesujących kategorii podczas nadchodzących festiwali Black Week są głównie moda (48 proc.) i elektronika (45 proc.). Na trzecim miejscu zaś uplasowała się uroda (20 proc.). Popularnym wyborem są także prezenty świąteczne – co 4 osoba często decyduje się zakupić je w trakcie Black Week, co jest szansą na spore oszczędności bez konieczności obniżania jakości prezentów dla bliskich. Wśród kategorii, które najczęściej interesują mężczyzn na podium znalazły się takie kategorie jak: elektronika (58 proc.), moda (38 proc.) oraz oferty z kultury i rozrywka (13 proc.). Kobiety najczęściej przeglądają oferty z kategorii moda (56 proc.), elektronika (34 proc.) oraz uroda (30 proc.). iące wyjątkowych ofert obniżonych nawet o 50 proc.!