Z przeprowadzonego badania wynika, że według 33 proc. polskich konsumentów branża modowa ma ogromny, negatywny wpływ na środowisko naturalne i dobrostan ludzi.
Co więcej ~50 proc. nabywców wskazuje, że ważne jest dla nich, aby marka modowa była etyczna i dbała o planetę.
Postawy i zachowania
Raport „Brand Purpose. Rynek mody” prezentuje postawy i zachowania zakupowe oraz stosunek do poszczególnych marek obecnych na polskim rynku. Wyjaśnia, czym jest strategia Brand Purpose, jaki jest jej wpływ na budowanie wizerunku brandu i lojalności klientów.
Czym jest Brand Purpose?
Koncepcja Brand Purpose wynika z rynkowej potrzeby redefiniowania roli marek we współczesnym świecie. W Deloitte wierzymy, że każda marka powinna mieć głębszy cel istnienia. Definiujemy Strategię Celu Marki jako wartość, którą firma swoimi działaniami tworzy w otaczającym ją świecie.
Właściwie zdefiniowany Brand Purpose powinien być prawdziwy, ambitny, inspirujący dla biznesu i ludzi – pracowników i klientów, a przede wszystkim pasować do marki. Dla nas strategia celu marki to nowy model budowania marek zaangażowanych społecznie lub środowiskowo, wyznaczający ambitne horyzonty dla ich biznesowej i społecznej działalności.
Raport można pobrać ze strony Deloitte.