Właściciel sieci sklepów Monnari i Femestage wygenerował w pierwszym kwartale 2023 r. obroty na poziomie 67 506 tys. zł, co oznacza wzrost o 22,2 proc. Rok wcześniej przychody Grupy Monnari kształtowały się na poziomie 55 223 tys. zł.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,2 p. proc. do poziomu 55,4 proc., co dało wartość marży w wysokości 37 368 tys. zł, vs. 29 928 tys. zł w okresie porównywalnym w 2022 r. Wobec dynamicznego wzrostu cen energii oraz zwiększeniu poziomu wynagrodzeń koszty sprzedaży i koszty ogólne zarządu wzrosły o 25,2 proc., co oznacza, że były wyższe o 3,0 p. proc. od wzrostu przychodów.
Grupa Monnari Trade zakończyła pierwszy kwartał 2023 roku niewielką stratą na poziomie operacyjnym w wysokości 219 tys. zł wobec 71 tys. zł zysku w 2022 r. Na poziomie wyniku netto, grupa wypracowała zysk w wysokości 286 tys. zł w porównaniu do straty w wysokości 652 tys. zł w pierwszym kwartale 2022 r.
Salony własne i franczyzowe
Na koniec marca w ramach Grupy Monnari działało 209 salonów o powierzchni 44,7 tys. mkw. pod szyldem Monnari (w tym 24 salony franczyzowe o łącznej pow. 4,4 tys. mkw.) oraz 24 salony pod marką Femestage o pow. 3,8 tys. mkw. , zlokalizowane w centrach i galeriach handlowych oraz przy ulicach handlowych.