Polska marka ESOTIQ, oferująca wysokiej jakości kobiecą bieliznę, rozpoczyna rozwój sieci sklepów w Serbii. Pierwszy salon brandu na tym rynku ruszył w centrum handlowym w mieście Nisz. – To kamień milowy dla naszej globalnej ekspansji – podkreśla w komunikacie spółka Esotiq & Henderson.
– Jesteśmy wdzięczni naszemu oddanemu partnerowi, którego ciężka praca sprawiła, że to przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem, odzwierciedlając ich niezachwiane zaangażowanie w naszą wizję i wartości. Mamy ambitne plany ekspansji w Serbii, a 4 kolejne sklepy ESOTIQ zostaną otwarte jeszcze w tym roku – napisała firma.
Udany początek roku Esotiq & Henderson
Przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w I kwartale 2023 r. wyniosły 61,1 mln zł (+19,1 proc. r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 38,3 mln zł (+20,5 proc. r/r), EBIT wzrósł do 1,5 mln zł (+54,2 proc. r/r) a EBITDA do 5,4 mln zł (+16,7 proc. r/r). Zysk netto w pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł 0,2 mln zł (-90,7 proc. r/r) pamiętać jednak należy, iż w analogicznym okresie ub.r. spółka zaksięgowała 2,4 mln zł zysku z nabycia akcji własnych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszych czterech miesiącach 2023 r wyniosły ok. 80 mln zł i były wyższe o ok. 19 proc. r/r, a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 63 proc. i była wyższa o ok. 1 p.p. r/r.
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. ESOTIQ obecnie posiada 292 salonów w całej Grupie, w tym 225 sklepów franczyzowych i 67 sklepów własnych.