Grupa Douglas zakończyła pierwszy kwartał bieżącego roku finansowego wyraźnym wzrostem sprzedaży.
Sprzedaż netto Grupy Douglas wzrosła w tym okresie o 11 proc. Wpływ na to miała wyższa sprzedaż w kanale tradycyjnym, która wzrosła w I kwartale o 12,4 proc. W tym samym okresie kanał e-commerce zanotował 8,9 proc. wzrost sprzedaży netto. Jak podkreśla Sander van der Laan, CEO Douglas Group, na dobry początek nowego roku finansowego duży wpływ miały wyniki osiągnięte w okresie świątecznym.
Klienci wracają do sklepów, ale e-commerce i tak rośnie
– Mieliśmy bardzo mocny kwartał świąteczny napędzany przez wszystkie nasze kanały, kategorie i segmenty. W rezultacie osiągnęliśmy silny, dwucyfrowy wzrost zarówno sprzedaży, jak i zysków. To wyraźnie pokazuje, że Douglas ma dobrą pozycję na rynku i że nasi klienci cenią naszą wielokanałową ofertę z szeroką gamą produktów i usług na różnych platformach, a także wiedzę i pomoc naszych pracowników – komentuje wyniki Sander van der Laan, CEO Douglas Group.
– Zaobserwowaliśmy również wyraźny trend powrotu klientów do salonów stacjonarnych po pandemii. Ludzie oczekują eksperckiej porady i osobistego doświadczenia zakupowego. To przekłada się na znaczny wzrost sprzedaży w sklepach w porównaniu z poprzednim rokiem. Jednocześnie biznes online w ramach naszego modelu omnichannel pozostaje mocnym filarem. Kanał e-commerce nadal nabiera rozpędu i wzrósł w I kwartale o około 9 proc. – z i tak już wysokiego poziomu – dodaje Sander van der Laan.