205 mln zł zysku EBIT i 3,42 mld zł przychodów – tak przedstawiają się szacunkowe dane za I kwartał 2022/2023 r. Grupy LPP.
Według szacunków Grupy, przychody wzrosły rok do roku o 45 proc., natomiast zysk operacyjny – o 136 proc. Przychody sklepów stacjonarnych za I kwartał 2022/23 wyniosły 2,4 mld zł, co oznacza, że wzrosły o 76 proc. rdr, natomiast przychody eCommerce były na poziomie 1,02 mld zł, rosnąc 3 proc. rdr.
Marża brutto spadła do 53,6 proc. z 55,5 proc. rok wcześniej. Koszty operacyjne w I kwartale 2022/23 wzrosły rdr o 34 proc. do 1,61 mld zł.
Zmianie uległa także łączna powierzchnia handlowa sklepów, która wynosi 1,317 mln mkw. Grupa odnotowała spadek o 13 proc. w odniesieniu do roku poprzedzającego.
Pełny raport finansowy LPP za I kwartał 2022/23 zostanie opublikowany 15 czerwca 2022 roku.
Grupa LPP
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.