CPI Property Group (CPIPG) podsumował I. półrocze w zakresie komercjalizacji zarządzanych na polskim rynku obiektów handlowych. Przybyło 19 nowych najemców, a 60 przedłużyło umowy i pozostało w dotychczasowych lokalizacjach.
CPI Property Group właścicielsko zarządza w Polsce 23 obiektami handlowymi – 6 centrami handlowymi (dwoma niezależnymi: CH Ogrody w Elblągu i Galeria Orkana w Lublinie, a także siecią Vivo! z portfela Immofinanz) oraz 17 retail parkami (sieć CityMarket – 6 lokalizacji oraz sieć STOP SHOP – 11 lokalizacji). Nieruchomości handlowe położone są w 20 regionalnych miastach całej Polski. Ich całkowita powierzchnia wynosi ponad 272 000 m kw., a wartość 437 mln EUR.
CPIPG w I półroczu 2023
W pierwszej połowie 2023 roku zespół Leasing Retail, pod kierownictwem Agnieszki Baczyńskiej, podpisał 79 umów na łączną powierzchnię blisko 22 000 m kw. Prawie 7 000 m kw. to kontrakty z nowymi najemcami, którzy swoje sklepy otworzyli w 4 parkach handlowych STOP SHOP: Kętrzyn, Legnica, Siedlce, Zielona Góra oraz 2 obiektach CityMarket – w Rembertowie (2 sklepy, w tym nowy operator spożywczy) oraz Zamościu przy ul. Hrubieszowskiej. Nowe marki pojawią się też w centrach handlowych: w Vivo! Lublin – 4, w Vivo! Krosno i Vivo! Stalowa Wola – po 2, a w Vivo! Piła – 1. Centrum Handlowe Ogrody wzbogaciło się o 3 nowych najemców.
Ponad 15 100 m kw. stanowią renegocjacje umów. W Centrum Handlowym „Ogrody” w Elblągu
i w Vivo! Krosno w dotychczasowych lokalizacjach pozostało po 11 najemców. Kolejne centra pod względem liczby zawartych kontraktów to Vivo! Lublin i Vivo! Stalowa Wola – po 7, Vivo! Piła – 6 i Galeria Orkana w Lublinie – 4. W sieci STOP SHOP podpisano 11 prolongacji w 7 miastach (Łowicz, Legnica, Kętrzyn, Lublin, Mława, Świnoujście, Żary), a w sieci CityMarket – 2:
w Rembertowie i Radomiu.
– Osiągnięte wyniki dowodzą, że zróżnicowany pod względem formatów i lokalizacji portfel handlowy CPI Property Group doskonale sprawdza się na rynku i daje możliwość realizowania planów rozwojowych poszczególnym markom. Naszymi mocnymi stronami są również: skuteczne zarządzanie i perspektywa stabilnej współpracy. Jesteśmy nie tylko właścicielem, ale również asset i property managerem naszych nieruchomości handlowych. Stale budujemy ich wartość, zwiększając atrakcyjność dla najemców oraz klientów. Optymalizujemy też koszty funkcjonowania, na co pozwala nam efekt skali, a przede wszystkim stawiamy na długofalowe relacje z naszymi partnerami – komentuje Agnieszka Baczyńska, Head of Leasing Retail w CPI Property Group Polska.