W 2022 roku Mango zwiększyło zysk netto o 20,9 proc. w porównaniu do 2021 roku. Obroty osiągnęły wartość 2,688 mld euro, najwięcej w historii firmy i 20,3 proc. więcej niż w roku poprzednim. Tylko w tym roku firma chce wejść online na 20 nowych rynków.
Hiszpańska marka odnotowała silny wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym. To efekt pełnego wznowieniem działalności po pandemii koronawirusa oraz zwiększeniu sieci o 119 sklepów netto. Łącznie na koniec 2022 roku Mango posiadało 2566 sklepów.
Inwestycje w rozwój i technologie
Wartość nakładów inwestycyjnych w ciągu ubiegłego roku wyniosły 107 milionów euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku. Środki zostały przeznaczone przede wszystkim na technologię i logistykę, oraz rozwój sieci sprzedaży.
Firma zamknęła rok finansowy obecnością na ponad 115 rynkach na wszystkich pięciu kontynentach. W 2022 roku Mango dodało do swojego międzynarodowego zasięgu dwa nowe kraje: Kamerun i Maroko; w obu przypadkach są to rynki, na które firma powróciła.
Mocny kanał online
W przypadku kanału e-commerce Mango zamknęło rok 2022 z obrotem 960 mln euro (w porównaniu do 942 mln w 2021 r.), co stanowi 36 proc. całkowitych obrotów firmy. Na koniec 2022 roku Mango działało online na 90 rynkach. W tym roku firma planuje ekspansję online na ponad 20 nowych rynków, przede wszystkim na kontynencie afrykańskim oraz w krajach takich jak Brazylia. Sklep internetowy Mango zamknął rok 2022 z 232,1 milionami użytkowników i ponad 885 milionami odwiedzin.