Według najnowszego raportu Lyst Index, który w każdym kwartale przedstawia najbardziej poszukiwane marki, to właśnie Prada jest obecnie must-have wśród klientów mody z najwyższej półki. Tuż za włoskim brandem na podium znalazły się Gucci i Moncler. Z kolei Louis Vuitton pozostał dość daleko w tyle za konkurencją. Raport oparty jest o dane z czwartego kwartału 2022 roku.
Głośnie zmiany w Gucci związane z odejściem dyrektora kreatywnego Alessandro Michele mogły być przyczyną tego, że dotychczasowy lider rankingu Lyst Index spadł na drugie miejsce. Obecnie na szczycie najbardziej pożądanych marek fashion znajduje się Prada. Wyszukiwania jej produktów wzrosły aż o 37 procent między październikiem a grudniem 2022.
Moncler zyskuje
Największym zaskoczeniem raportu jest awans Moncler – marki o wręcz outdoorowym rodowodzie, która szturmem zdobyła uznanie wśród wielbicieli luksusowego streetwearu. Moncler, który wcześniej znajdował się na 14. pozycji, trafił do pierwszej trójki. Tuż za brandem uplasowały się Miu Miu (marka Prada Group) i Valentino.
Po dość kontrowersyjnym zakończeniu kwartału, Balenciaga spadła aż o siedem pozycji na 11. miejsce. Tym samym dom mody pierwszy raz od pięciu lat wypadał z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Versace zajęło 13. miejsce, podczas gdy Fendi, Louis Vuitton i Diesel stracili odpowiednio siedem, sześć i osiem pozycji, plasując się między 14. a 16. miejscem.