JD Sports ma ambicje zostać wiodącą siecią sportową na świecie. Rocznie ma powstawać nawet 250-350 nowych sklepów.
Władze JD Sports przedstawiły plan rozwoju firmy w najbliższych 5 latach. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 500-600 mln funtów rocznie, z czego 50-60 proc. ma być przeznaczanych na rozwój sieci stacjonarnej.
Nawet 350 sklepów rocznie
Oznacza to, że rocznie może przybywać nawet 250-350 nowych sklepów, zwłaszcza na “mniej spenetrowanych rynkach”. Plany zakładają również, że przychody będą rosły w dwucyfrowym tempie, a sieć zwiększy swój udział rynkowy w “kluczowych regionach”. Firma chce generować 1 mld funtów rocznie z działalności operacyjnej.
– Wyznaczamy nowy rozdział w historii rozwoju JD. Naszym celem jest zdobycie pozycji wiodącego globalnego gracza na rynku mody sportowej. Widzimy duże możliwości rozwoju poprzez ekspansję JD na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Europie. Będziemy również ulepszać naszą wielokanałową ofertę, inwestując w technologię i analitykę oraz wykorzystując nasze długoterminowe strategiczne partnerstwa z markami, tak aby dostarczyć klientom jak najlepsze doświadczenie zakupowe – komentuje Régis Schultz, CEO JD Sports.