Do tej pory sieć salonów Lancerto rozwijana była wyłącznie w oparciu o salony własne. Teraz firma przedstawia propozycję współpracy w modelu franczyzowym dla podmiotów B2B. Przedstawiciele firmy przewidują rozwój sieci na poziomie nawet 50 proc. w ciągu dwóch lat.
Zmiana założeń rozwoju wiąże się przede wszystkim z rosnącą rozpoznawalnością marki i coraz większym popytem na jej produkty. Nie bez znaczenia są poczynione w ostatnim czasie inwestycje w logistykę. Nowe magazyny umożliwiają szybsze dostawy, a obsługa w modelu „on demand” stała się dostępna dzięki integracji stanów magazynowych i rozwojowi modelu omnichannel, w tym usługi „click and collect”.
Założenia Lancerto
Popularne lokalizacje w dużych i średnich miastach i wysokiej jakości obsługa klienta to założenia leżące u podstaw wyboru miejsc salonów Lancerto. Wraz z wprowadzeniem modelu franczyzowego filozofia ta nie ulegnie zmianie i szeroko rozumiana wysoka jakość nadal będzie priorytetem.
– W orbicie naszych zainteresowań są głównie miasta średniej wielkości, ale nie wykluczamy udzielenia licencji w innych ciekawych lokalizacjach np. na prestiżowych ulicach handlowych, lotniskach czy w obiektach typu pop-up store w letnich i zimowych kurortach. Szukamy miejsc charakteryzujących się wysokim footfallem i potencjałem sprzedażowym. Mogą to być także sklepy typu multibrand – tu liczy się przede wszystkim sąsiedztwo marek o podobnym profilu. To też idealna oferta dla osób, które już działają w branży i szukają komplementarności – mówi Michał Grochala, Brand Manager Lancerto.
Kto może zostać partnerem?
Oferta skierowana jest przede wszystkim do podmiotów i osób zainteresowanych sektorem mody. Sporym ułatwieniem jest, jeśli ktoś ma już doświadczenie w branży retail i fashion. Jednocześnie jednak marka nie wyklucza współpracy z podmiotami, które działały do tej pory w innych sektorach.
– Możliwości są duże i tak naprawdę wszystko będzie zależało od pomysłu, zaangażowania i potencjału rozwoju współpracy między partnerami. Szczególną uwagę zwracamy na zaangażowanie i sposób myślenia o sprzedaży – fantastyczna obsługa klienta jest dla nas niezwykle istotna. To jest nasz znak rozpoznawczy, otrzymaliśmy za nią liczne nagrody, z których jesteśmy bardzo dumni, m.in. trzykrotnie wygrywaliśmy ranking tajemniczego klienta Daymakerindex. Można powiedzieć, że mamy na tym punkcie obsesję. Ten poziom chcemy utrzymać także w salonach franczyzowych – kontynuuje Michał Grochala.
Obecnie sieć Lancerto obejmuje 44 sklepy zlokalizowane w 32 miastach, m.in. Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Warszawie czy Zielonej Górze. Marka liczy, że dzięki nawiązaniu współprac na zasadach franczyzy liczba salonów może wzrosnąć w ciągu dwóch-trzech lat nawet do 60‑65 lokalizacji.