Sieć Kubota zapowiada istotne zmiany w strategii rozwoju. Spółka obuwniczo-odzieżowa planuje dywersyfikację dostaw, rozwój kanału e-commerce i marketplace. Zapowiada rezygnację ze sklepów stacjonarnych.
– Biorąc pod uwagę sytuację z poprzednich dwóch lat, głównie związaną z lockdownami, chcemy mieć alternatywę w łańcuchu dostaw. Mowa o Wietnamie, gdzie nie ma cła na importowane produkty i Turcji – powiedziała prezeska Aina Sztoch w rozmowie z PAP Biznes.
W planach jest rezygnacja ze sklepów stacjonarnych. Otwarte dotychczas sklepy były traktowane testowo. Spółka zdecydowała, że rozwój kanału internetowego jest aktualnie ważniejszy.
– Nadal chcemy powiększać przychody. Jesteśmy młodą spółką, ale widzimy, że w Polsce możemy zrobić jeszcze wiele. Najlepiej pokazują to nasze systematyczne wzrosty przychodów, niedługo przebijemy barierę 20 mln zł, a nasza poprzeczka na polskim rynku jest położona zdecydowanie wyżej – mówiła Alina Sztoch dla PAP Biznes.
Na rynku od 2019 roku
Kubota S.A. od 2019 r. prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej obuwia, odzieży oraz akcesoriów. Najważniejszymi grupami produktowymi dla Spółki są klapki oraz skarpety.
Sprzedaż w segmencie detalicznym opiera się głównie na wolumenach generowanych przez e-Commerce, z wykorzystaniem własnego sklepu internetowego (www.kubotastore.pl) oraz platform zewnętrznych (m.in. Allegro, Decathlon, Amazon.de, Amazon.pl). Sprzedaż hurtowa dzieli się na sprzedaż produktów niepersonalizowanych oraz personalizowanych.
W trakcie trzech kwartałów 2022 roku Kubota uzyskała ponad 19,4 mln zł przychodów w porównaniu do 9,9 mln zł za cały rok 2021.