Portugalski koncern Jeronimo Martins zanotował po dziewięciu miesiącach 2022 roku wzrost przychodów o 21 proc. do wysokości 18,4 mld euro. W tym okresie sklepy Biedronka wygenerowały sprzedaż na poziomie 12,7 mld euro (+19,7 proc.), a drogerie Hebe 252 mln euro (+29,9 proc.).
W podanym okresie EBITDA grupy urosła o 17,8 proc. do 1,3 mld euro, zaś zysk netto wzrósł o ponad 29,3 proc. do 419 mln euro.
Biedronka ma już ponad 3,3 tys. sklepów
Jeronimo Martins w raporcie podało, że konsumpcja żywności w Polsce pozostała odporna na zawirowania makro. Przychody Biedronki, w walucie lokalnej, wzrosły po trzech kwartałach 2022 roku o 23 proc., a w samym trzecim kwartale o 26,4 proc.
Sprzedaż porównywalna (LFL) w sieci Biedronka wzrosła po trzech kwartałach 2022 roku o 19,5 proc. w walucie lokalnej. W euro sprzedaż sięgnęła 12,7 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 19,7 proc.
W trzecim kwartale sprzedaż porównywalna Biedronki, w walucie lokalnej, wzrosła o 23,3 proc. W walucie euro sprzedaż sięgnęła w tym okresie 4,4 mld euro, 21,6 proc. więcej rok do roku.
Porównując te liczby do wskaźnika inflacji żywności, który wyniósł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 13,2 proc. widoczny jest wysoki wzrost udziału sieci w rynku.
Grupa Jeronimo Martins poinformowała, że realizując przyjęty program inwestycji w pierwszych trzech kwartałach br., Biedronka otworzyła nowe centrum dystrybucyjne pod Olsztynem i 65 nowych sklepów. Obecnie posiada łącznie 3304 punkty sprzedaży na terenie całego kraju. Spółka wzbogaciła się również o kolejny kanał sprzedaży – Biedronka Home – sklep online z asortymentem non-food.
Hebe rośnie
Należąca do Jeronimo Martins sieć Hebe zanotowała silny wzrost sprzedaży. W ciągu dziewięciu miesięcy 2022 r. zwiększyła sprzedaż w walucie lokalnej o 33,6 proc., a LFL o 26,4 proc. Natomiast sprzedaż w euro osiągnęła poziom 252 mln, co oznacza wzrost o 29,9 proc. rok do roku.Sprzedaż online stanowiła około 14 proc. sprzedaży.
W trzecim kwartale br. sprzedaż Hebe wzrosła o 31,6 proc. (+26,7 proc. w euro) przy LFL na poziomie 25,7 proc.
Jako podano w raporcie, drogerie Hebe zwiększył liczbę placówek 13 nowych lokalizacji. Obecnie w ramach sieci działa 300 drogerii stacjonarnych Hebe w Polsce.