Multi Forum to wielozadaniowa aplikacja do zarządzania obiektem handlowym stworzona dla Multi Corporation przez holenderski startup proptechowy. Dane z kilku centrów handlowych zarządzanych przez Multi w całej Europie wskazują na korzyści efektywnościowe. W Polsce aplikacja Multi Forum jest używana w pięciu z sześciu zarządzanych przez Multi Poland centrach handlowych.
Multi Forum w jednym miejscu skupia wszystkie narzędzia do zarządzania i prowadzenia relacji z najemcami oraz partnerami biznesowymi. Wśród funkcjonalności tej aplikacji są m.in.: codzienna komunikacja z najemcami oraz partnerami, akceptowanie awizacji na prace, kalendarz organizowanych w centrum wydarzeń, informacje o promocjach, oferty pracy, zgłaszanie prac w lokalu, zgłaszanie spraw technicznych czy bezpieczeństwa, aktualności dla najemców i newsletter oraz wiele innych, które ułatwiają codzienną komunikację.
– Testowaliśmy tę platformę w czasie pandemii w Forum Gdańsk i dowiodła ona, że jest przydatna, znacznie łatwiej było nam zachować płynność komunikacji między najemcami a dyrekcją obiektu – informuje Magdalena Gibney, dyrektor operacyjna Multi Poland. – Istotne są również konkretne korzyści finansowe, które wynikają z oszczędności tak prozaicznych rzeczy, jak np. papier do drukowania, co jest rozwiązaniem proekologicznym. Obecnie narzędzie to wdrażamy w pięciu centrach handlowych zarządzanych przez Multi w Polsce oraz wielu innych obiektach w całej Europie.
Korzyści z cyfryzacji
Analizy przeprowadzone przez twórców aplikacji wskazują, że źródłami oszczędności finansowych po stronie zarządcy, a więc ostatecznie również najemcy, jest przede wszystkim automatyzacja procesów, czyli mniej godzin spędzonych na wypełnianiu i przesyłaniu raportów oraz formularzy, na bezpośrednich spotkaniach i telefonicznych kontaktach z personelem najemcy i dostawcami usług, szybsza komunikacja, przekazywanie poprzez API informacji o promocjach, wydarzeniach i planach obiektu na stronę www czy infokioski.
– Cyfryzacja działalności poprzez nowe technologie, w tym Multi Forum, umożliwia naszym zespołom zarządzającym poszczególnymi obiektami z naszego portfolio utrzymanie najwyższego poziomu wydajności w codziennej pracy. Wykorzystując tę aplikację do obsługi najemców w codziennych operacjach, zapewniliśmy sobie możliwość osiągania większej grupy celów biznesowych – zarówno finansowych, jak i operacyjnych – przyczyniających się do realizacji naszej długoterminowej strategii – tłumaczy Elmar Schoonbrood, członek Zarządu Multi Corporation.
Multi Forum to tylko jedno z narzędzi cyfrowych stosowanych przez Multi Corporation, która jako jedna z największych firm zarządzających aktywami nieruchomości komercyjnych w Europie, wdraża innowacyjne rozwiązania będące odpowiedzią na cele wynikające z wymagań zrównoważonego rozwoju i zmian zachowań zakupowych konsumentów. Obejmuje to pełną informatyzację procesów operacyjnych: zarządzania przychodami, komunikacji dyrekcji centrum z najemcami, pomocy klientom w znalezieniu talentów – a ludziom z branży znalezienie pracy, procedur technicznych, zarządzania dokumentacją, mierzenia frekwencji klientów w obiektach, relacji najemca-najemca, zarządzania projektowego czy facility managementu.
– Ważne jest, aby zintegrować narzędzia cyfrowe z fizycznym projektowaniem przestrzeni celem poprawy doświadczeń konsumentów i relacji z najemcami – uważa Magdalena Gibney. – Aplikacje dla zarządców, najemców i klientów pozwalają na zwiększenie obrotów i sprawniejsze funkcjonowanie nieruchomości komercyjnej. Nie mamy wątpliwości, że to kluczowy element strategii rozwoju w sektorze centrów handlowych.