Trwają prace nad renowacją kultowego pawilonu Cepelii u zbiegu Alei Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej w samym centrum Warszawy. W odrestaurowanej Cepelii powstanie najnowocześniejszy, trzypiętrowy Empik o łącznej powierzchni blisko 1300 mkw.. Otwarcie planowane jest na przełom roku.
Projekt zakłada przywrócenie historycznego wyglądu budynku, z zachowaniem jego charakterystycznych elementów. Nowy Empik przywróci świetność Cepelii, łącząc w jednym miejscu handlową tradycję i kulturalne dziedzictwo z innowacją i omnichannelowymi rozwiązaniami.
Tradycja i nowoczesność
Od otwarcia pierwszego Klubu Międzynarodowej Prasy i Książki w 1948 roku, Empik był ważną częścią handlowo-kulturalnego krajobrazu Warszawy. W ostatnich dziesięcioleciach sieć sukcesywnie zapełniała mapę stolicy kolejnymi salonami w różnorodnych formatach – od nowoczesnych Future Store po małe, osiedlowe sklepy convenience.
Teraz w wyjątkowej lokalizacji w ścisłym centrum Warszawy powstanie nowy, flagowy Empik. Ikoniczna Cepelia – modernistyczny pawilon handlowy, zbudowany w latach 60. – odzyska blask dzięki kompleksowej renowacji zgodnej z pierwowzorem i zachowaniem charakterystycznych elementów elewacji i wnętrza. Obecność Empiku sprawi, że budynek wróci na handlową mapę Polski i zyska ponownie swój kulturalny pierwiastek. Dzięki nowoczesnym przeszkleniom sklep będzie zachęcać przechodniów do odwiedzenia nowej, znów otwartej na Warszawę Cepelii.
– Warszawa ma szczególne miejsce w naszej ponad 75-letniej historii – to tu stawialiśmy pierwsze kroki, a dziś jesteśmy obecni aż w kilkudziesięciu różnorodnych lokalizacjach. Ten salon będzie jednak wyjątkowy – najnowocześniejszy, flagowy Empik w historycznym budynku Cepelii stanie się wizytówką naszej marki. – mówi Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik i dodaje: Na przełomie roku oddamy w ręce klientów aż trzy piętra do kulturalnych poszukiwań i codziennych zakupowych inspiracji, ale także wyjątkowe miejsce do spotkań z twórcami. To wszystko w desingerskim, przyjaznym wnętrzu z widokiem na centrum miasta.
Flagowy, omnikanałowy Empik
Nowy Empik na zbiegu ulicy Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich będzie najnowocześniejszym salonem sieci w Polsce. Sklep o łącznej powierzchni blisko 1300 m2 zajmie trzy poziomy: -1, parter i 1. piętro. Oprócz przestrzeni handlowej, w salonie znajdzie się także multimedialna ekspozycja i mała czytelnia.
W salonie pojawi się także specjalna strefa umożliwiająca organizację wydarzeń z udziałem twórców, z których marka znana jest od dekad. – To nowy rozdział w historii kulturalnych spotkań w Empiku. Stale unowocześniamy formułę wydarzeń, aby angażować i docierać do coraz szerszego grona widzów, zainteresowanych nie tylko tradycyjną kulturą, ale też nowymi formami jej doświadczania. Dzięki otwarciu flagowego Empiku w Cepelii z przestrzenią dedykowaną wydarzeniom, Warszawa zyska ważny punkt na swojej kulturalnej mapie. Wyjątkowe premiery książek, płyt czy produkcji audio, sesje autografów, podcasty na żywo, ale też nowe autorskie cykle wydarzeń – te unikalne doświadczenia już wkrótce będą dostępne dla odwiedzających nowy Empik w Śródmieściu oraz odbiorców w całej Polsce, dzięki hybrydowej formule spotkań i popularnym transmisjom online – tłumaczy Jakub Piotrkowicz, Director of Entertainment & Digital Content w Grupie Empik.
W nowym sklepie dostępne także będą dobrze znane klientom usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu wygodę zakupów online i offline. To m.in. click&collect – ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem w salonie już po 2h, darmowa dostawa zamówień z Empik.com do salonu, również w opcji ekodostawy bez opakowań czy usługa Premium Pay&Go umożliwiająca finalizację zakupów w aplikacji Empik, bez konieczności podchodzenia do kasy.
30 nowych salonów w 2024 roku
Empik kontynuuje dynamiczną ekspansję, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Tylko w ubiegłym roku sieć salonów powiększyła się o kolejnych 21 lokalizacji, z czego aż 5 w samej Warszawie, pod szyldami Empik oraz Papiernik by Empik.
– Zamknęliśmy 2023 rok liczbą ponad 350 salonów w całej Polsce, a tylko w tym roku planujemy otwarcie kolejnych 30 lokalizacji. Koncentrujemy się mocno na zagęszczaniu sieci, aby dotrzeć z ofertą w miejsca, gdzie nie ma jeszcze Empiku, jednak równolegle od dłuższego czasu poszukiwaliśmy nowej flagowej lokalizacji w warszawskim Śródmieściu. Z
uwagi na powierzchnię i przeznaczenie handlowe, jak również kulturalne dziedzictwo i znaczenie dla historii Warszawy, budynek Cepelii był dla nas naturalnym wyborem – mówi Łukasz Sitko, Dyrektor Operacyjny Retail.
Otwarcie salonu Empik w Cepelii pod adresem Marszałkowska 99/101 planowane jest na przełomie 2024 i 2025 roku.
Prace budowlane prowadzone są w ścisłej współpracy z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Właścicielem, głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie całego budynku, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111. Strony nie ujawniają całkowitej wartości inwestycji. Za projekt rewitalizacji pawilonu Cepelii odpowiada pracownia „Bernatek Architekci”. W transakcję najmu zaangażowane były również firmy doradcze Cushman & Wakefield oraz Colliers, reprezentujące Wynajmującego.