Allegro Biznes działa od ponad roku. Od jej startu Allegro odnotowało ok. 30-procentowy wzrost kupujących na fakturę oraz 36-procentowy wzrost kupujących z kontem firma.
Allegro Biznes zbudowane zostało na bazie znanej Polakom platformy konsumenckiej, zachowując wszystkie dotychczasowe funkcjonalności i dodając konkretne narzędzia przydatne zarówno dla tych, którzy potrzebują różnych produktów do prowadzenia własnej działalności, jak i dla tych, którzy je dostarczają. Dzięki wprowadzeniu funkcjonalności, takich jak cenniki hurtowe czy odroczona płatność, liczba firm zaopatrujących się na Allegro znacząco wzrosła w ostatnim roku.
– Od startu, w lutym zeszłego roku, odnotowaliśmy na Allegro ok. 30-procentowy wzrost kupujących na fakturę oraz 36-procentowy wzrost kupujących z kontem firma. Statystycznie co trzecia firma w Polsce robi u nas zakupy każdego miesiąca, a co więcej – zdecydowana większość z nich (87 proc.) dokonała więcej niż jednej transakcji – komentuje Piotr Truszkowski, Head of B2B w Allegro.
Dalsze plany rozwoju
Platforma cały czas rozbudowywana jest o kolejne funkcjonalności, aby poprawić doświadczenia użytkowników i zwiększyć zaangażowanie firm. Ambicją Allegro Biznes jest obsługa wszystkich firm – od profesjonalistów, poprzez MŚP, po duże przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego, w ramach pilotaży, Allegro połączyło siły z Marketplanet i Logintrade, dwoma najsilniejszymi graczami rynku e-procurement w Polsce.
Współpraca Allegro Biznes z platformami zakupowymi to dostęp dla pracowników największych korporacji i dużych przedsiębiorstw do największego katalogu towarów w Polsce, a równocześnie pełna, elektroniczna kontrola procesów zakupowych. Usprawni ona procesy osobom odpowiedzialnym za zakupy firmowe w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach. Ponadto, Allegro Biznes rozwija również rozwiązania, pozwalające sprzedającym na obniżanie ceny jednostkowej przy zakupach hurtowych. Otwiera to drogę zarówno producentom, jak i sprzedawcom hurtowym do sprzedaży towarów w konkurencyjnych cenach.