Mango zanotowało w ubiegłym roku rekordowe obroty. Wzrosły one o 15 proc. rok do roku i przekroczyły 3,1 mld euro. Przy stałym kursie walut wzrost wyniósł aż 20 proc. Hiszpańska marka zaprezentowała również główne założenia nowej strategii na najbliższe lata.
Znacznemu wzrostowi obrotów w 2023 r. towarzyszyła poprawa rentowności, co doprowadziło Mango do zamknięcia roku zyskiem netto w wysokości 172,1 mln euro. To ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Z kolei wynik EBITDA w 2023 r. wyniósł 533 mln euro, o 22,2 proc. więcej niż w 2022 r.
W 2023 roku hiszpańska marka rozbudowała sieć sprzedaży stacjonarnej o ponad 130 sklepów netto. Łącznie posiada prawie 2700 sklepów na ponad 115 rynkach na całym świecie. Kanał internetowy po raz pierwszy przekroczył 1 miliard euro obrotów, co stanowi 33 proc. całkowitego obrotu grupy.
W podziale na regiony biznes międzynarodowy odpowiadał za 77 proc. całkowitych obrotów. Wśród krajów z najlepszymi wynikami znajdują się Hiszpania, Francja, Niemcy, Turcja i USA, które wskoczyły do pierwszej piątki rynków pod względem wielkości obrotów.
Strategiczny Plan 4E na lata 2024-26
Strategia 4E (Elevate, Expand, Earn, Empower) oznacza podnoszenie standardów, rozwijanie się, zarabianie i wzmacnianie pozycji na międzynarodowych rynkach. W ramach nowej strategii ma powstać m.in. 500 nowych sklepów, a obroty mają przekroczyć w 2026 roku 4 miliardy euro.
Zgodnie z założeniami strategii 4E Mango zwiększy swoją obecność na rynkach takich jak Hiszpania, Francja, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska, Indie, Kanada i USA. Stany Zjednoczone już stały się już jednym z głównych krajów Mango pod względem obrotów. Prognozuje się jednak, że to rynek o dużym potencjale wzrostu i docelowo staną się jednym z TOP3 regionów pod względem obrotów.