Zalando, jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u, ogłosiła, że jej dostosowany zysk przed opodatkowaniem i odsetkami (skorygowany EBIT) za trzeci kwartał wyniósł 23,2 miliona euro, co oznacza wzrost o 72 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
– Budowanie narracji, logistyka i technologie są kluczem do pobudzenia naszego przyszłego rozwoju. Mamy elastyczność finansową niezbędną do dokonywania tych strategicznych inwestycji – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. – Co więcej, dzięki naszej dyscyplinie finansowej udało nam się po raz kolejny poprawić rentowność – dodała.
Zalando potwierdza całoroczne prognozy dotyczące skorygowanego EBIT jednocześnie wprowadzając korekty w odniesieniu do wolumenu sprzedaży brutto (GMV) i przychodów ze względu na oczekiwaną dalszą presję na popyt w pozostałej części roku. Firma poprzez strategiczne inicjatywy kładzie kolejne fundamenty pod przyszły wzrost. Obejmują one nowe inspirujące treści i formaty storytellingu, wprowadzenie luksusowej przestrzeni butikowej w Zalando Fashion Store (w celu wzmocnienia doświadczenia zarówno marek luksusowych jak i klientów) oraz rozwój oferty logistycznej.
Budowanie doświadczenia zakupowego
Nowa przestrzeń w stylu luksusowego butiku na Zalando Fashion Store ma zapewnić ulepszone doświadczenia zarówno dla marek jaki i dla klientów. Ta aktualizacja sprawi, że Zalando stanie się bardziej atrakcyjne dla luksusowych marek, dając im większą kontrolę nad formą w jakiej prezentują się na platformie. Odświeżona przestrzeń ma zachęcić nową generację klientów do odkrywania świeżych, zróżnicowanych i inspirujących doświadczeń zakupowych oferowanych przez luksusowe brandy
Dodatkowo wprowadzone we wrześniu „Stories on Zalando” to nowe inspirujące doświadczenie, stworzone we współpracy z Highsnobiety, wpływową światową marką medialną zajmującą się modą i stylem życia, w której Zalando nabyło większościowy udział w zeszłym roku. Historie na Zalando oferują klientom wyselekcjonowane treści w wizualnych formatach, takich jak krótkie filmy, co stanowi nowy sposób odkrywania trendów w modzie i kulturze.