W III kwartale bieżącego roku finansowego Grupa H&M zanotowała wzrost sprzedaży netto o 6 proc. Wyniosła ona niemal 61 mln koron szwedzkich. Licząc w walutach lokalnych, sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie poprzedniego roku. W badanym okresie zysk brutto wzrósł do ponad 31 mln koron, czyli o 10 proc. więcej rok do roku. Marża brutto wyniosła 50,9 proc.
Po trzech kwartałach (liczonych od 1 grudnia 2022 roku) sprzedaż netto Grupy H&M wzrosła o 8 proc. do 173,4 mln koron. W walutach lokalnych sprzedaż netto pozostała na niezmienionym poziomie. Zysk brutto wzrósł w tym okresie do 87,2 mln koron. Z kolei zysk operacyjny wzrósł do 10,2 mln. 30 proc. sprzedaży H&M realizowane jest w kanale online.
Wrzesień będzie gorszy przez…dobrą pogodę
Jak przewidują przedstawiciele H&M, we wrześniu sprzedaż liczona w lokalnych walutach spadnie o 10 proc. rok do roku. Jednym z powodów jest wstrzymanie sprzedaży na rynku rosyjskim, drugim…upalna pogoda w wielu europejskich krajach. To zdaniem H&M negatywnie odbije się na wynikach sprzedaży. Równocześnie sieć zapowiada systematyczne otwieranie swoich sklepów na Ukrainie. Proces ma się rozpocząć w listopadzie.
– Początek sezonu jesiennego został opóźniony, ponieważ wrzesień był w wielu europejskich krajach wyjątkowo ciepły. Jednocześnie we wrześniu ruszyliśmy ze sprzedażą na JD.com, czyli na jednej z największych chińskich platform e-commerce. H&M dobrze rozwija się również w Ameryce Łacińskiej. Planujemy zadebiutować w 2025 roku w Brazylii, zarówno otwierając sklep stacjonarny, jak i online – komentuje Helena Helmersson, CEO szwedzkiej grupy.
Na koniec sierpnia grupa H&M posiadała łącznie 4375 sklepów, czyli o 289 w porównaniu z tym samym momentem w roku poprzednim. Większość z nich stanowią zamknięte sklepy w Rosji i na Białorusi. W bieżącym roku finansowym Grupa otworzyła 66 nowych sklepów i zamknęła 156 placówek.