Białostocki Glosel chce wzmocnić swoją pozycję na rynku e-commerce. Ostatnio w spółce zaszły duże zmiany.
W sierpniu o niemal 200 proc. wzrosła liczba punktów odbioru osobistego w partnerskich lokalizacjach. Obecnie zamówienia można odbierać w 12 stacjonarnych księgarniach pod marką TaniaKsiazka.pl i w 33 punktach odbioru.
Rozwój Glosela ma też na celu połączenie działów marketingu największych marek – TaniaKsiazka.pl i Bee.pl w jeden wspólny organizm. Choć oferują one różne produkty, to mają wspólne podejście i wartości – stawiają na dobre doświadczenia klienta i rozsądne ceny.
Klient na pierwszym miejscu
-Klient zawsze był dla nas na pierwszym miejscu, stąd otwarcie kolejnych punktów odbioru w dogodnych lokalizacjach. Nasi klienci bardzo pozytywnie przyjmują każde kolejne miejsce na mapie Polski. Również dzięki zmianom w marketingu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i budować silną pozycję konkurencyjną naszych sklepów. Jednym z naszych priorytetów w najbliższym czasie będzie wykreowanie synergii pomiędzy naszymi markami, bo chcemy zwiększyć udział w rynku. Od 5 lat rośniemy i nie chcemy poprzestać na tym, gdzie jesteśmy w tej chwili. Chcemy zmienić układ w branży e-commerce – mówi prezes Glosela Łukasz Kierus.
Stanowisko Chief Marketing Officer w Gloselu w sierpniu objął Rafał Bartoszewicz – ekspert w zakresie e-commerce, strategii digitalowych i brandingowych, zwłaszcza ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży i rentowności. Jest on odpowiedzialny za zarządzanie i koordynowanie działań marketingowych spinając wszystkie zespoły Glosela.
-Moim priorytetem jest głębokie zrozumienie konsumenta, zachowań na rynku i branży. Utrzymywanie ścisłego dialogu z naszymi klientami jest kluczem do tego, aby lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Integralną częścią naszej strategii będzie synergia na każdym polu – a zespół marketingu jest jej ważnym ogniwem. Dlatego wspólnie z Łukaszem podjęliśmy decyzję o połączeniu tych działów w jeden zespół – mówi CMO w Gloselu Rafał Bartoszewicz.
Kolejnym krokiem w kierunku rozwoju jest transformacja w stronę większego wykorzystania AI i data driven company. Ma to zwiększyć skuteczność procesów, głównie w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.
-Chcemy efektywniej wykorzystywać potencjał AI i big data, aby szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki rynku, opierając nasze decyzje na solidnych danych. Wierzę, że dzięki takim działaniom dostarczymy naszym klientom wyjątkowej wartości i wzmocnimy naszą pozycję na rynku – mówi Rafał Bartoszewicz.
Glosel w ciągu ostatnich 5 lat zwiększył zatrudnienie o 45 proc., rozwinął sieć księgarń stacjonarnych do 12, a punktów odbioru zamówień osobistych do 33. Obecnie zamówienia można odbierać w 26 miastach.
Liderzy e-księgarni
Założona w 2006 roku TaniaKsiazka.pl jest od kilku lat jednym z liderów w branży e-księgarni. Jako pierwsza w tym segmencie rynku wprowadziła przed obecnym sezonem szkolnym zakupy na 3 nieoprocentowane raty we współpracy z PayPo – liderem płatności odroczonych w Polsce.
Istniejący od 5 lat e-sklep Bee.pl jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży napojów roślinnych oraz produktów ekologicznych na rynku e-commerce. Oferuje około 5 tysięcy artykułów z kategorii “żywność bio” i “zdrowa żywność” dostępnych od ręki. Na półkach sklepu znajdziemy też artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne). Od tego roku duży rozwój przeszła także kategoria “Dla zwierząt”, mocno rozwijana jest też kategoria “Uroda”. W sierpniu sklep wysłał milionowe zamówienie złożone online.