Stałe uzupełnianie tenant mixu i wprowadzanie ciekawych, lubianych przez klientów marek to ważny element gwarantujący sukces centrum handlowego.
Otwarcia nowych sklepów w centrum handlowym zawsze budzą entuzjazm wśród klientów. Zwłaszcza, kiedy są to salony znanych marek, które do tej pory nie były dostępne dla kupujących. W ostatnim czasie szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się otwarcia w centrach typu outlet, gdzie ceny są zawsze niższe o 30 do nawet 70 proc. od cen regularnych.
– Klienci oprócz atrakcyjnych, zawsze niższych cen, które nadal są dla nich bardzo ważne, oczekują od obiektów takich jak nasze doskonałej jakości oraz dostępu do swoich ulubionych marek. Jesteśmy bardzo świadomi tych wymagań i staramy się im sprostać. Od czasu pandemii, centra Designer Outlet jako pierwsze i jedyne na tak dużą skalę wprowadziły do swoich polskich obiektów kilkanaście marek z segmentu premium. Częściowo to efekt znaczącej rozbudowy Designer Outlet Warszawa, ale w przede wszystkim to umiejętność stworzenia znanym markom odpowiedniego zaplecza dla rozwoju sprzedaży w każdym z naszych centrów – mówi Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director ROS Retail Outlet Shopping.
Ostatnie 2 lata w centrach Designer Outlet to czas wdrażania zaplanowanych działań leasingowych, zmierzających ku pozyskiwaniu dobrze znanych i pożądanych przez klientów marek, które są odpowiedzią na trendy zakupowe kształtujące się w Polsce. – Ostatnie miesiące intensywnych otwarć, relokacji i powiększania powierzchni salonów pokazały korelację pomiędzy odświeżanym portfolio, a wzrostem odwiedzalności oraz sprzedaży. Wskaźniki te, zanotowane w centrach Designer Outlet, mówią same za siebie. Ubiegłoroczna sprzedaż była średnio o 32% wyższa w porównaniu do 2021 roku, a odwiedzalność osiągnęła niemal 25% wzrost w tym samym okresie porównawczym – mówi Rodriguez Burguera.
Nowe salony w centrach Designer Outlet
Rok 2023 to czas wiosennych nowości w Designer Outlet Gdańsk. Do najbardziej wyczekiwanych z pewnością należało otwarcie salonu Pinko. Pojawienie się na Pomorzu sklepu outletowego tej kultowej włoskiej marki było dużym wydarzeniem dla miłośniczek ultra kobiecych kolekcji tego domu mody. W tym samym czasie, właśnie w tym centrum swoją ofertę poszerzyła amerykańska marka Guess, która jest wyjątkowo lubiana w Polsce. Designer Outlet Gdańsk zaprosił klientów do dwóch nowych sklepów marki: debiutującego Guess Kids z akcesoriami i modą dla najmłodszych, oraz do powiększonego sklepu Guess Accessories. Wśród przedwakacyjnych nowości znalazł się też sklep outletowy innego znanego, amerykańskiego brandu – marki Crocs. To pierwsze z szeregu zapowiadanych nowości w tym obiekcie.
Mocnym atutem centrów outletowych jest oferta sportowa. Producenci odzieży i akcesoriów z tego segmentu zwykle poszukują dużo większych powierzchni od tych zajmowanych np. przez marki typowo modowe. To także spore wyzwanie dla centrów handlowych. W outletach nie ma wiele lokali powyżej 500 mkw., a o takie zabiegają te kategorie, dlatego o ile jest taka możliwość, proponuje się relokacje, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom najemcy. W ostatnim czasie w Designer Outlet Sosnowiec toczyły się prace remontowe w powiększanym salonie marki adidas. – Nowy ogromny sklep zaaranżowany zgodnie z autorskim, markowym konceptem STADIUM! to bez mała 1 kilometr kwadratowy powierzchni sprzedażowej. Ogromna przestrzeń zaprezentuje bogatą i bardzo zróżnicowaną ofertę dla miłośników sportu i stylu streetwear i co więcej – w cenach outlet. To jedyny taki salon w południowej Polsce – mówi Rodriguez Burguera. Wcześniej marka rozbudowała salony w warszawskim i gdańskim centrum Designer Outlet.
Także Designer Outlet Warszawa po spektakularnej komercjalizacji nowego skrzydła handlowego, w którym pojawiło się wiele nieosiągalnych dotąd znanych marek premium, kontynuuje ten trend i nawiązuje współprace z nowymi brandami z tego segmentu. Po ubiegłorocznych premierach salonów m.in. KARL LAGERFELD, Coccinelle czy United Colors of Benetton, także w tym roku czekają klientów ciekawe otwarcia, w tym kolejnego sklepu outletowego z obszaru beauty. W tym centrum mieliśmy też do czynienia z powiększeniami i modernizacjami wielu istotnych salonów takich, jak m.in. Tommy Hilfiger, Michael Kors, Lacoste czy Pierre Cardin.
Jak się okazuje stałe odświeżanie oferty, rozbudowywanie segmentu premium i zapewnianie klientom nowych bodźców zakupowych to klucz do sukcesu. Jednak to wymaga sprawdzonej strategii i ogromnego zaplecza w postaci doświadczonego zarządcy ze stale rosnącą bazą partnerów biznesowych. – Dzięki tym zmiennym możemy skutecznie realizować ekspansję sprzedażową z wieloma pozyskanymi markami debiutującymi w Polsce, lub wchodzącymi w segment sprzedaży outlet. Jednocześnie jesteśmy przygotowani na to, by móc odpowiedzieć na zapytania o współprace, które otrzymujemy od liczących się producentów i resellerów, mających w planach rozszerzenie działalności na polskim rynku w obszarze sprzedaży outletowej – podsumowuje Mireia Rodriguez Burguera.