W 2022 roku Grupa LESS odnotowała 9,79 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej. Rok wcześniej strata wyniosła 7,41 mln zł – podała spółka. Firma zamierza skoncentrować się na sprzedaży odzieży używanej oraz outletowej.
„W 2022 roku Grupa LESS realizowała działania związane z przyjętą na początku roku nową strategią rozwoju. Zarząd doprowadził do zmiany nazw spółek z Groclin S.A. na LESS S.A. oraz eGroclin Sp. z o.o. na Less Bike Sp. z o.o. oraz rozpoczął projektowanie, budowę i wdrożenie nowych projektów, na których oparty został biznes grupy (LESS.BOX, LESS.STORE, LESS.BIKE)” – czytamy w komunikacie zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej sięgnęły 0,28 mln zł w 2022 r. wobec 0,1 mln zł rok wcześniej. Przychody z działalności zaniechanej w 2022 r. wyniosły 2,56 mln zł.
Koniec z rowerami
Grupa LESS poinformowała, że otrzymała od obecnych akcjonariuszy – Gerstner Managementholding GmbH oraz Dawida Urbana – pisemne gwarancje zapewnienia Grupie Kapitałowej środków finansowych w wysokości od 2,5 do 3 mln zł umożliwiających prowadzenie działalności w 2023 roku.
„LESS.BIKE to kontynuacja konceptu rowerów elektrycznych eGroclin, które Grupa w roku 2022 sprzedawała pod nową nazwą. Na podstawie analizy wyników sprzedażowych rowerów elektrycznych, a także po analizie potencjału oraz bieżącej sytuacji rynkowej, emitent podjął decyzję, że po sprzedaży wszystkich posiadanych rowerów działalność segmentu rowerów elektrycznych w spółce Less Bike sp. z o.o. nie będzie kontynuowana. Zarząd Less Bike Sp. z o.o. analizuje kolejne kroki związane z działalnością spółki” – napisano w liście do akcjonariuszy.
Zarząd LESS zamierza nadal rozwijać działalność w segmencie sprzedaży odzieży używanej oraz outletowej poprzez swoje sklepy stacjonarne (obecnie 3) oraz sklep internetowy www.less.store.