W pierwszym kwartale Zalando zanotowało wzrost wolumenu sprzedaży brutto o 2,8 proc. Przychody wzrosły w tym okresie o 2,3 proc.
Zalando zanotowało w pierwszym kwartale wzrost i poprawę rentowności. To efekt rosnącego popytu na ofertę klubu zakupowego Lounge by Zalando oraz dzięki partnerom zwiększającym sprzedaż produktów modowych i kosmetycznych.
Segment Offprice skutecznie odpowiada na potrzeby klientów, notując 33 proc. wzrost sprzedaży. Udział partnerów w GMV wzrósł do 39 proc., pokazując postęp w realizacji strategii platformy.
Region CEE jednym z kluczowych rynków
– Naszym celem jest nieustanne inspirowanie klientów poprzez jeszcze bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Wierzymy, że innowacje odgrywają kluczową rolę w realizacji tego celu, a Zalando zawsze było wśród liderów postępu technologicznego. Od ostatnich kilku miesięcy testujemy pilotażowe rozwiązania w zakresie dopasowania rozmiaru, które pozwalają naszym klientom zobaczyć, jak niektóre rzeczy, takie jak np. dżinsy, wyglądają na ich wirtualnych awatarach. Ponadto, niedawno ogłosiliśmy wprowadzenie wersji beta asystenta mody opartego o ChatGPT, który umożliwi klientom zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando. Polska, jak i cały region CEE, pozostają jednymi z kluczowych rynków dla Zalando, gdzie chcemy w dalszym ciągu inwestować i wzmacniać współpracę z lokalnymi markami – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.