Świadomość kosztów jest jedną z naszych wartości. Stosujemy ją we wszystkich naszych działaniach, w tym w łańcuchu dostaw – mówi redakcji OmnichannelNews.pl Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.
Cały materiał zostanie opublikowany w pierwszym numerze Magazynu Omnichannel Voice. Będzie można w nim przeczytać m.in. o konkretnych działaniach z zakresu ESG wdrożonych w centrum dystrybucyjnym Action w Bieruniu.
Nowe centrum dystrybucyjne w Bieruniu będzie w pełni zarządzane przez Action. Jakie zalety ma takie rozwiązanie?
Sławomir Nitek: Do momentu rozpoczęcia działalności obiektu w Bieruniu, wszystkie nasze centra dystrybucyjne poza Holandią były obsługiwane przez zewnętrzne, lokalne firmy logistyczne. Mamy już dwa takie obiekty logistyczne w Holandii: w Echt i Zwaagdijk. Zdaliśmy sobie sprawę, że jest to tańsze rozwiązanie i daje nam większą elastyczność. Świadomość kosztów jest jedną z naszych wartości. Stosujemy ją we wszystkich naszych działaniach, w tym w łańcuchu dostaw.
Wszystkie działania na terenie centrum dystrybucyjnego w Bieruniu obsługiwane są przez naszych pracowników. Obiekt zaprojektowaliśmy tak, aby zatrudniać do 200 osób, do czego będziemy dążyć w dłuższej perspektywie. Obecnie (stan na połowę lutego – przyp. red.) zatrudnionych jest około 136 pracowników. Liczba ta ciągle rośnie.
Centrum dystrybucyjne na Śląsku może obsłużyć ok. 200 sklepów, czyli więcej niż posiada obecnie Action w całym kraju. Posiadacie także drugie centrum w gminie Gromadka na Dolnym Śląsku. Czy to oznacza, że „moce logistyczne” są zabezpieczone na najbliższe lata?
SN: Action rozwijał się dynamicznie w Polsce w ciągu ostatnich lat. Planujemy utrzymać to tempo także w przyszłości. Zauważamy, że Polacy są bardzo entuzjastycznie nastawieni do zakupów w Action i polubili naszą ofertę stale rotujących produktów w atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest otwarcie jak największej liczby sklepów, aby móc zaprezentować koncept Action jak największemu gronu klientów w Polsce. Nie jest tajemnicą, że tak dynamiczny rozwój sieci handlowej wymaga podobnego tempa rozwoju logistyki i dystrybucji. Od tego zależy sprawne i regularne dostawy naszych produktów do sklepów.
Czy to oznacza, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się dalszych inwestycji w logistykę?
SN: Znamy stojące przed nami wyzwania i wiemy, że musimy podjąć decyzję, jak je rozwiązać, aby utrzymać optymalne koszty operacyjne, umożliwiające utrzymanie cen produktów na obecnym, niskim poziomie. Stale rozbudowujemy także naszą sieć logistyczną. Rozważamy otwarcie kolejnego centrum dystrybucyjnego w Polsce, w rejonie Warszawy. Poinformujemy o tym publicznie w odpowiednim czasie.