Delivery Hero nabędzie niemal 40 proc. dodatkowych udziałów w Glovo i stanie się tym samym głównym udziałowcem hiszpańskiej firmy. Niemiecka spółka jest inwestorem Glovo od wielu lat. Obecnie w jej rękach jest już ok. 44 proc. udziałów w tej marce.
Zarówno Delivery Hero jak i Glovo to rynkowi liderzy z zakresu szybkich zakupów i dostaw. Nawiązanie bliższej współpracy może dodatkowo przyspieszyć zmiany na rynku delivery i q-commerce w Europie i na świecie.
Inwestycje w dalszy rozwój Glovo
Transakcja ma zostać sfinalizowana w II kwartale bieżącego roku. Glovo, które jest liderem na 16 z 25 rynków, na których działa, nadal będzie funkcjonowało na własnej platformie, pod swoim brandem i pod kierownictwem tych samych osób.
– Nasz zespół od wielu lat podziwia i wspiera Glovo. Od samego początku działalności byli liderami w branży. Ich koncentracja na produkcie i szybka realizacja zapewniły im wiodącą pozycję na 16 z 25 rynków. Będziemy nadal inwestować w zespół i produkt Glovo i dostrzegamy wiele możliwości dalszego doskonalenia ich działalności dzięki naszym zasobom i wiedzy – komentuje Niklas Östberg, dyrektor generalny i współzałożyciel Delivery Hero.
– Już obecnie skala naszej działalności obejmuje rynki o łącznej populacji 700 mln osób. Wierzę, że nasz potencjał jest niewykorzystany i cieszę się, że znalazłem partnera, który pasuje do naszych ambicji, kultury i będzie nadal wspierał tę przygodę, którą rozpoczęliśmy, aby dalej napędzać innowacje, wzmacniać naszą ofertę – uważa Oscar Pierre, dyrektor generalny Glovo.
Giganci branży delivery
Glovo to hiszpańska aplikacja łącząca użytkowników z firmami i kurierami, oferująca usługi na żądanie w lokalnych restauracjach, sklepach spożywczych i supermarketach, aptekach i sklepach detalicznych. Firma działa w ponad 1300 miastach w 25 krajach w Europie, Azji Środkowej i Afryce. Obecnie Glovo osiąga wskaźnik GTV na poziomie około 3 mld euro, przy 80 proc. wzroście organicznym w 2021 r. i 800 mln euro przychodu.
Delivery Hero to wiodąca na świecie platforma dostawcza, działająca w około 50 krajach w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Jej siedzibą jest Berlin. Firma jest notowana na giełdzie we Frankfurcie od 2017 r.
Delivery Hero jest pionierem szybkiego handlu, nowej generacji handlu elektronicznego, którego celem jest dostarczanie klientom artykułów spożywczych i artykułów gospodarstwa domowego w niecałą godzinę, a często w 10 do 15 minut.