W Polsce dynamicznie rośnie sprzedaż e-commerce w segmencie B2B. Szacuje się, że tylko w tym roku ten kanał urośnie o 40 proc. Ten potencjał już kilka lat temu dostrzegła spółka Mazop Group, która projektuje i dostarcza opakowania wykorzystywane przede wszystkim przez firmy realizujące sprzedaż online.
– Działamy na rynku od przeszło 8 lat, a w 2018 roku uruchomiliśmy platformę e-commerce BoxMarket.eu. Decyzja o stworzeniu takiego kanału sprzedaży wynikała ze struktury rynku e-commerce. Na polskim rynku działa już ponad 50 tys. sklepów internetowych i bardzo duża część z nich to wąsko wyspecjalizowane sklepy, których wolumen wysyłek i co za tym idzie zapotrzebowanie na opakowania nie jest bardzo duże. Mamy ofertę standardowych opakowań w różnych rozmiarach i dzięki temu możemy je sprzedawać w mniejszych ilościach, bo nie muszą one być produkowane pod zamówienie. Dzięki temu nasz klient ma najlepsze opakowania w niskiej cenie – wyjaśnia w rozmowie z redakcją OmnichannelNews.pl Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Platforma skrojona na potrzeby rynku B2B
Działalność BoxMarket od początku skupiała się na zaspokojeniu potrzeb związanych z pakowaniem dla sklepów internetowych, czyli kompleksową ofertą opakowań i akcesoriów magazynowych.
– 99 proc. sprzedaży za pośrednictwem platformy BoxMarket.eu realizowana jest właśnie w segmencie B2B. Oferta skierowana jest do małych i średnich sklepów internetowych. Widzimy, że klienci bardzo chętnie wracają do zakupów na naszym sklepie i często potrafią robić po kilka zamówień w miesiącu. Nasi klienci rozwijają się razem z nami, a wraz ze wzrostem ilości zamówionych produktów spada również cena ich zakupu – tłumaczy Krzysztof Rusin.
Za pośrednictwem platformy BoxMarket.eu realizowanych jest już ok. 2 tys. zamówień miesięcznie. Tylko w tym roku ten kanał sprzedaży wzrósł o 300 proc. i odpowiada już za 15 proc. obrotów całej spółki.
Dalsze plany ekspansji
Mazop Group realizuje sprzedaż na całym rynku europejskim. Podobnie jest z platformą BoxMarket.eu. Zamówienie można złożyć z dostawą na terenie całej Unii. Największy nacisk spółka przykłada jednak do promocji swojej oferty w Niemczech, Czechach, Holandii i Francji. W przyszłym roku firma planuje przetłumaczyć stronę na kolejne wersje językowe i aktywnie promować swoje produkty na kolejnych rynkach.
Jak przyznaje prezes Mazop Group, rozwój BoxMarket.eu jest dopiero na początkowej fazie. – Widzimy olbrzymi potencjał w tym kanale sprzedaży. Mamy dużo ambitnych planów na przyszły rok, między innymi rozszerzenie asortymentu, nowe formy płatności dla klientów, oraz więcej możliwości personalizacji produktów online – informuje.
Platforma BoxMarket.eu to jednak nie jedyny internetowy kanał sprzedaży, z którego korzysta Mazop Group. Jej oferta dostępna jest również na najbardziej znanych Marketplace’ach.
– Z powodzeniem sprzedajemy nasze produkty na platformie Allegro oraz Amazon, a w przyszłym roku planujemy również rozpocząć sprzedaż na eBay – mówi Krzysztof Rusin.
Innowacyjne pudełka z nadrukiem cyfrowym
Potrzeba wyróżnienia swojego opakowania na tle konkurencji jest bardzo ważna, dlatego już teraz firma uruchomiła ofertę pudełek z nadrukiem cyfrowym, które można zamówić już od 100 sztuk. Firma pomaga również w przygotowaniu projektu graficznego. Zadrukowane pudełka jest w stanie dostarczyć w ciągu 10 dni roboczych od złożenia zamówienia.
– Innowacyjną rzeczą jest również możliwość zamówienia kartonów klapowych pod własny wymiar i to już od 50 sztuk. Tego nie oferuje żadna inna platforma internetowa. Tutaj również czas oczekiwania na zamówienie wynosi tylko 10 dni roboczych i na dodatek możemy te kartony przedrukować. Zgodnie z rynkowym trendem oferujemy również dużo ekologicznych rozwiązań, jak chociażby Flexipacki, taśmy klejące papierowe, papierową alternatywę dla folii bąbelkowej i wiele innych – kończy Krzysztof Rusin.