Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Od niedawna jest także pierwszą europejską spółką, której wartość kapitalizacji przekroczyła 500 mld dolarów.
Już w styczniu LVMH przebił wartością rynkową poziom 400 mld dolarów. Dzięki ogłoszonym dobrym wynikom za I kwartał, w tym tygodniu wycena spółki skoczyła do rekordowych ponad 500 mld dolarów.
To jak dotąd jedyna firma na Starym Kontynencie z takim poziomem kapitalizacji. Wpływ na tak znaczący wzrost wartości miały przede wszystkim rosnący popyt na dobra luksusowe w Chinach, oraz umacnianie się kursu euro.
Dobre wyniki LVMH
Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton osiągnął w I kwartale bieżącego roku przychody w wysokości 21 miliardów euro. Oznacza to wzrost o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Organiczny wzrost przychodów wyniósł 17 proc..
Koncern poinformował, że sprzedaż w pierwszym kwartale w Azji, z wyłączeniem Japonii, wzrosła o 14 proc. rok do roku, co stanowi „znaczące odbicie”. To oczywiście głównie zasługa wyników osiągniętych na rynku chińskim, gdzie złagodzono restrykcje związane z pandemią koronawirusa.
W Europie i Japonii sprzedaż w pierwszym kwartale rosła jeszcze szybciej, odpowiednio o 24 proc. i 34 proc.. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 8 procent.
LVMH zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.