Rumuńska sieć piekarni LUCA zadebiutuje w maju na polskim rynku. Pierwszy lokal ruszy w Warszawie i będzie zapowiedzią ekspansji marki na naszym rynku. W planach jest otworzenie do końca tego roku jeszcze 8-10 piekarni.
LUCA powstała w 2010 roku i obecnie pod jej szyldem działa ok. 150 własnych punktów sprzedaży. Z założenia piekarnie LUCA obecne są w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, na parterze budynków mieszkalnych, biurowych i handlowych, w sąsiedztwie kampusów uczelni i dzielnicach mieszkaniowych o dużej gęstości zaludnienia.
Grupą docelową sieci są klienci grab & go, którzy przychodzą do LUCA po szybką przekąskę w drodze do pracy czy na uczelnię, w przerwie obiadowej lub w drodze powrotnej do domu, gdy chcą kupić coś na wynos.
14 lat na rynku
W ciągu 14 lat firma stworzyła 2700 miejsc pracy i ma opinię pracodawcy, który stawia na stały rozwój i szkolenia pracowników, stwarzając możliwość tworzenia indywidualnej ścieżki kariery. W 2023 roku przychód LUCA wyniósł ponad 100 mln EURO, co oznacza wzrost o 42 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W ubiegłym roku otwarto 18 nowych piekarni w Rumunii, a plany na 2024 rok obejmują utrzymanie tendencji wzrostowej zarówno na rynku rumuńskim, na którym LUCA planuje otworzyć kolejne 20 lokalizacji, jak również międzynarodowym.
– Rynek polski jest dojrzały, a z punktu widzenia zwyczajów konsumenckich podobny do rynku rumuńskiego. Polscy klienci mają potencjał, aby docenić misję LUCA, która oferuje klientom produkty bardzo dobrej jakości, o autentycznym smaku, pieczone na miejscu i szybko podawane, zgodnie z dewizą “Dobre rzeczy, dobrze zrobione” – mówi Piotr Wilczyński, Dyrektor Finansowy LUCA.
Ekspansja do Polski
Polska to pierwszy zagraniczny rynek, na którym debiutuje sieć. Oferta LUCA na rynku polskim będzie obejmowała większość produktów dostępnych obecnie na rynku rumuńskim. Marka bazuje na ciekawości młodych ludzi, na ich otwartości na nowości oraz chęci próbowania nowych smaków, zwłaszcza że niektóre produkty, takie jak Merdenea LUCA czy LUCA Tradycyjny, dwa bestsellery na rynku rumuńskim, są zupełnie nieznane Polakom.
– Liczymy na to, że, prócz smaku produktów, polskich klientów przyciągnie również stosunek jakości do ceny oraz sposób komunikacji: swobodny, pozytywny, humorystyczny, niezwykle aktualny i młodzieżowy – komentuje Piotr Wilczyński.
Pierwsza piekarnia pod szyldem LUCA w Polsce zostanie otwarta 21 maja 2024 roku i będzie się mieścić w Warszawie przy ul. Ludwika Waryńskiego 3A w budynku Polna Corner, tuż przy wyjściu ze stacji metra Politechnika. Wybór lokalizacji uzasadnia duża liczba budynków biurowych w okolicy oraz bliskość kampusu uczelni. LUCA zapowiada, że ma w planach otworzyć do końca tego roku jeszcze 8-10 piekarni – zarówno w centrum Warszawy, jak i w innych miastach. Piekarnie będą zlokalizowane bezpośrednio na ulicy lub w centrach handlowych.