Wśród priorytetowych zadań jest budowanie popytu na odzież i galanterię oferowaną przez markę Monnari oraz Femestage. Istotnym elementem strategii jest zwiększenie sprzedaży internetowej, budowa sieci franczyzowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych – pisze w liście do akcjonariuszy Mirosław Misztal, Prezes Zarządu Monnari Trade S.A.
Grupa Monnari opublikowała raport roczny za 2021 rok. Przychody ze sprzedaży wyniosły 228,14 mln zł i były o blisko 21 mln wyższe niż w roku 2020. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 1,79 mln zł.
– Wyniki Grupy Kapitałowej w drugim roku pandemii były lepsze niż 2020 r. na wszystkich poziomach. Dostosowanie się do panującej sytuacji poprzez renegocjacje umów, ograniczenie kosztów, poszerzenie oferty asortymentowej, przyniosło pozytywne efekty – komentuje Mirosław Misztal.
Trudny czas
– Ten rok był dla Spółki okresem niełatwym, wymagającym wielu zmian i trudnych decyzji. Na to złożyła się pandemia COVID-19, która zdeterminowała wszystkie aspekty działania Grupy Kapitałowej, począwszy od braku możliwości generowania przychodów w czasie zamknięć gospodarki, poprzez drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych – pisze w liście do akcjonariuszy Mirosław Misztal, Prezes Zarządu Monnari Trade S.A.
– Kolejnym negatywnym wydarzeniem był atak hakerski na systemy teleinformatyczne Grupy Kapitałowej w sierpniu 2021 r. Zaatakowane zostały serwery i komputery włączone w sieć domenową Monnari Trade S.A. Spółka korzystała z pomocy firm profesjonalnie zajmujących się incydentami bezpieczeństwa. Działania były ukierunkowane na odzyskanie zaszyfrowanych danych. Zaistniała też konieczność budowy nowego środowiska sieci teleinformatycznej oraz Data Center zmierzających do zwiększenia ochrony na cyberataki. Część danych finansowo-księgowych została utracona i nadal trwa proces ich odtwarzania. Ta sytuacja wpłynęła na opóźnienie procesu badania raportu finansowego jednostkowego i skonsolidowanego przez Biegłego Rewidenta. Po zakończeniu tego procesu, zaudytowane raporty przekażemy Państwu niezwłocznie – dodaje.
Jak przyznaje, rok 2022 rok w dalszym ciągu jest trudnym czasem z uwagi na toczącą się wojnę u granic Polski i i jej degradujący wpływ na krajową gospodarkę. – Grupa Kapitałowa musi odnajdywać się w szybko zmieniającym się otoczeniu. Wśród priorytetowych zadań jest budowanie popytu na odzież i galanterię oferowaną przez markę Monnari oraz Femestage. Istotnym elementem strategii jest zwiększenie sprzedaży internetowej, budowa sieci franczyzowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych. Naszym celem jest utrzymanie rentowności, znaczącej pozycji na rynku odzieżowym oraz budowa wartości Monnari Trade S.A. dla Akcjonariuszy – zapowiada.
Koncept Monnari i Famestage
Koncept salonów dla marki Monnari opiera się na powierzchni od ok. 200 mkw. do 300 mkw., zaś dla Femestage w granicach ok. 160 mkw. W 2021 r. pod marką Monnari otwarto 14 nowych salonów własnych oraz 8 salonów franczyzowych.
Na koniec 2021 r. Grupa Monnari posiadała 201 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 42,5 tys. mkw.
Obecnie zdecydowana większość umów, której stroną są spółki Grupy Kapitałowej zawiera postanowienia dot. rozliczania najmu w powiązaniu do obrotów w danym salonie. Tylko 11 proc. umów najmu funkcjonuje w oparciu o stały czynsz. Ważnym elementem strategii jest zwiększanie sprzedaży poprzez własny sklep internetowy. W 2021 r. sprzedaż przez ten kanał stanowiła ok. 17,6 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży towarów vs 16 proc. w 2020 r.