Multibrand z modą premium zdecydował o zwiększeniu powierzchni magazynowej do 12 tys. mkw. Centrum Dystrybucyjne w Swadzimiu ma usprawnić proces dostaw na wszystkie rynki, na których marka prowadzi sprzedaż i zapewnić profesjonalne zaplecze do dalszej ekspansji. Docelowo pomieści ponad 750 tys. produktów. Transakcję przeprowadziła firma JLL.
Q2 to intensywny czas dla Gomez. Marka realizuje kolejne duże projekty. Poza inwestycją w infrastrukturę magazynową, udostępniła swoją ofertę klientom w Niemczech i we Włoszech. Tym samym liczba obsługiwanych rynków wzrosła do 12. Multibrand stale poszerza ofertę produktową. Obecnie w portfolio ma ponad 150 topowych marek.
Szybsza dostawa
– Decyzja o zwiększeniu powierzchni magazynowej jest naturalną konsekwencją naszej ekspansji. Zależy nam na tym, by zasoby magazynowe były adekwatne do skali działalności. Tylko w ten sposób będziemy mogli zapewnić kompleksową obsługę każdego z rynków, a nasze produkty będą jeszcze szybciej docierały do klientów – mówi Michał Dobicki, Prezes Zarządu Gomez.
Centrum Dystrybucyjne zostało podzielone na trzy kluczowe strefy: przyjęć, wysyłki, zwrotów i reklamacji. Wszystko po to, by skuteczniej wykorzystywać przestrzeń magazynową i pracować jeszcze wydajnej.
– W nowej części zachowujemy ciągłość funkcjonowania tego konceptu i optymalizujemy zasoby. Zależy nam na scentralizowaniu wszystkich procesów, dzięki temu będziemy przygotowani na dynamiczne wzrosty wolumenów zamówień w najpopularniejszych okresach sprzedażowych w ciągu roku – dodaje Michał Dobicki.
Na co dzień Centrum Dystrybucyjne realizuje także dostawy do salonów stacjonarnych Gomez, zlokalizowanych w Poznaniu i Warszawie.
– Dla marki Gomez kluczowym kryterium w procesie poszukiwania nowej powierzchni była lokalizacja. Położenie magazynu w pobliżu głównej siedziby firmy, która znajduje się w Suchym Lesie oraz salonu stacjonarnego w Poznaniu, to gwarancja łatwej komunikacji oraz sprawnego łańcucha dostaw. Centrum Dystrybucyjne w Swadzimiu to obiekt dobrze znany najemcy ze względu na wcześniejszą współpracę, która rozpoczęła się w 2019 roku. Cieszymy się, że mogliśmy wspierać firmę Gomez w procesie wyboru nowego magazynu i mamy nadzieję, że ta decyzja umożliwi szybką realizację dalszych planów biznesowych – mówi Ewa Foryś, Konsultant w Dziale Wynajmu Powierzchni Magazynowych, JLL.
W przyszłości marka planuje dalszy rozwój infrastruktury magazynowej oraz robotyzację wybranych procesów.