Amerykańska marka Skechers, jeden z trzech największych graczy na rynku obuwia sportowego na świecie, posiada na całym świecie już ponad 5 tys. sklepów. Zlokalizowane są w ponad 120 krajach na całym świecie. Celem jest zbudowanie portfolio liczącego 10 tys. salonów.
Sklep nr. 5 tys. został otwarty w kolumbijskiej Bogocie. Wcześniej marka otworzyła również salony m.in. w Chile, Grecji, Indiach, Meksyku, Korei Południowej, oraz Stanach Zjednoczonych.
– Każde kolejne otwarcie sklepu Skechers wnosi cenny wkład w budowanie relacji z klientami i przyczynia się do większej świadomość naszej marki – powiedział Michael Greenberg, prezes Skechers. – Wszystko zaczęło się w 1995 roku gdy otworzyliśmy pierwszy sklep w Manhattan Beach, w pobliżu naszej siedziby. Pierwszy zagraniczny sklep powstał w Japonii, otwarcie setnego sklepu świętowaliśmy na Times Square, 3-tysięczny w Chinach, a teraz otworzyliśmy salon nr. 5 tys. w Kolumbii. Każda lokalizacja charakteryzuje się tym samym stylem. Naszym celem jest konsekwentne budowanie wizerunku naszej marki na sześciu kontynentach. W tym roku planujemy uruchomić 140-160 sklepów własnych. Corocznie otwieramy również setki sklepów partnerskich. Tym samym jesteśmy na dobrej drodze by osiągnąć nasz cel, czyli zbudować portfolio 10 tys. salonów – dodał.
Rekordowe wyniki Skechers
W 2023 roku marka Skechers osiągnęła rekordowe w swojej historii wyniki sprzedaży. Obroty wyniosły 8 mld dolarów. To o 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Nowy historyczny rekord sprzedaży, czyli 8 mld dolarów osiągnięte w 2023 roku, był wynikiem dużej popularności naszych produktów na całym świecie. To także zasługa lojalnej i rosnącej bazy konsumentów, pielęgnowanych relacji z naszą siecią partnerską oraz zdeterminowanego i oddanego zespołu – skomentował wyniki Robert Greenberg.