Grupa CCC od początku trzeciego kwartału roku obrotowego 2023, czyli od początku sierpnia do 10 października zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. rok do roku – informuje spółka w komunikacie. Wraz z ochłodzeniem grupa obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
W CCC sprzedaż spadła w okresie od początku sierpnia do 10 października o 12 proc., w HalfPrice wzrosła o 48 proc., w eobuwie.pl spadła 15 proc., w Modivo wzrosła 4 proc.
„Sektor handlu detalicznego nadal pozostaje pod wpływem osłabionej i powoli odbudowującej się siły konsumenta. Ponadto, do końca września bieżącego roku sprzedaży nowej kolekcji jesienno-zimowej towarzyszyły skrajnie niesprzyjające warunki pogodowe – ponadprzeciętnie wysokie temperatury, wpływające wprost na skłonność zakupową klientów (traffic w sklepach CCC niższy we wrześniu o 23 proc. rdr)” – podało CCC.
Ochłodzenie poprawia dynamikę sprzedaży
Jak podano, wraz z początkiem października i towarzyszącym mu ochłodzeniem, grupa CCC obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
W pierwszym tygodniu października przychody grupy CCC wzrosły o 9 proc. w ujęciu rok do roku, w tym: CCC – bez zmiany rdr, HalfPrice +51 proc., eobuwie +5 proc., Modivo +22 proc.
„Bardziej sprzyjające otoczenie rynkowe (m.in. aprecjacja PLN rdr, niższe koszty frachtu) wspierają dalsze umocnienie marży brutto w szyldzie CCC, podczas gdy w grupie Modivo pozostaje ona pod wpływem kontynuowanego procesu optymalizacji zapasów” – napisano.
„Grupa CCC kontynuuje działania oszczędnościowe realizowane we wszystkich szyldach i wchodzi w kluczowy sprzedażowo i wynikowo okres trzeciego kwartału” – dodano.
Grupa CCC to łącznie 987 sklepów stacjonarnych CCC, HalfPrice, eobuwie i MODIVO, zlokalizowanych w zdecydowanej większości w nowoczesnych centrach i galeriach handlowych, a także liczne platformy sprzedażowe online w Polsce oraz 28 krajach Europy i Bliskiego Wschodu.