W I półroczu 2023 r. Inditex osiągnął bardzo dobre wyniki operacyjne. Zysk brutto wzrósł o 14,1 proc. rok do roku i wyniósł 9,8 miliarda euro. W tym samy okresie EBIT wzrósł o 30,2 proc. do 3,2 miliarda euro, a zysk netto osiągnął 2,5 miliarda euro. To aż o 40,1 proc. więcej niż w pierwszej połowie ubiegłego roku.
W porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o 13,5 proc. osiągając 16,9 miliarda euro. Sprzedaż wzrosła we wszystkich obszarach geograficznych i we wszystkich segmentach, zarówno online jak i offline. Przy niezmiennym kursie walut przychody ze sprzedaży wzrosły o 16,6 proc.
Strategia przynosi wyniki
– Wyniki za I półrocze 2023 r.wskazują na postępującą poprawę wydajności naszego modelu biznesowego. Kreatywność, jakość i doświadczenie klienta, a także zdecydowany postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju, napędzają strategię, która przenosi naszą działalność na wyższy poziom – komentuje Óscar García Maceiras, CEO Grupy Inditex.
Grupa Inditex to właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius i Zara Home. W I półroczu 2023 roku Grupa otworzyła sklepy na 20 rynkach. Na koniec okresu Inditex prowadził łącznie 5 745 sklepów na 213 rynkach. Przypomnijmy, że na koniec pierwszego kwartału liczba sklepów wynosiła 5801. W 2023 roku Grupa Inditex spodziewa się wzrost powierzchni brutto o około 3 proc. Nakłady inwestycyjne mają wynieść w całym roku 1,6 mld euro.