Grupa Mex Polska, zarządzająca m.in. siecią lokali Pijalnia Wódki i Piwa oraz The Mexican, szacuje, że w pierwszym półroczu 2023 roku skonsolidowane przychody grupy wzrosły rok do roku o 27,2 proc., do 44,6 mln zł. Szczegółowe dane finansowe za pierwsze półrocze Mex Polska przedstawi 28 września.
Mex Polska jest właścicielem pięciu konceptów gastronomicznych: Pijalni Wódki i Piwa, The Mexican, PanKejk, Prosty Temat oraz Chicas&Gorillas.
45 lokali w sieci Mex Polska
The Mexican to restauracje z segmentu casual dining oferujące dania kuchni meksykańskiej. PanKejk to sieć naleśnikarni, oferuje naleśniki i placki ziemniaczane podawane w wielu wariantach smakowych. Dodatkowo menu restauracji uzupełniają sałatki, zupy i desery. Lokale PanKejk znajdują się w łódzkiej Manufakturze oraz w Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.
Pijalnia Wódki i Piwa to koncept nawiązujący wystrojem i klimatem do Polski z okresu PRL. Ideą pomysłu jest, by w niecodziennej scenerii, przez 24 godziny na dobę oferować gościom, w przystępnych cenach, typowe dla tamtych czasów, proste przekąski. Aktualnie w całej Polsce działa ponad 30 takich lokali.
Prosty Temat to z kolei koncept działający w segmencie casual dinidng, adresowany do osób podążających za nowymi trendami, zarówno kulinarnymi jaki i w wystroju wnętrz. W ofercie restauracji Prosty Temat znajdują się zarówno dania vege, jak i mięsa oraz ryby. Wnętrza utrzymane są w minimalistycznym stylu, przepełnionym światłem i dopracowanym w najmniejszych detalach: zielone ogrody, stonowana kolorystyka i naturalne materiały użyte do wykończenia wnętrz.
Chicas & Gorillas to przykład klasycznego shot-baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. Brand heroes konceptu wzbogaca pin-up girl Chica oraz ,,wyluzowany’’ Gorilla. Poza Poznaniem, koncept dostępny jest także we Wrocławiu oraz Łodzi. Czwarty lokal powstanie już we wrześniu w centrum Warszawy.