Nowa strategia H&M przynosi owoce, dlatego szwedzki gigant modowy zamierza wprowadzić na swój marketplace więcej marek zewnętrznych.
W ostatnim kwartale przychody H&M wzrosły o 9 proc. w ujęciu rok do roku. Również zysk był na niewielkim plusie. To lepsze wyniki niż oczekiwali analitycy, co spowodowało gwałtowny wzrost kursu akcji.
Strategia przynosi korzyści
Pozytywne wyniki to po części zasługa włączenia zewnętrznych marek do asortymentu wszystkich formatów Grupy H&M, w tym Arket, Cos i & Other Stories, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych.
– Zostało to bardzo dobrze przyjęte przez klientów, którzy podczas zakupów uzupełniają asortyment H&M produktami innych marek – potwierdza COE H&M, Helena Helmersson.
Obecnie w kanałach H&M można kupić produkty siedemdziesięciu marek zewnętrznych, w tym Adidas i New Balance, a także szwedzką markę rowerów górskich Klättermusen.
Równocześnie H&M rozważa również sprzedaż własnych marek na innych platformach modowych. Chodzi na przykład o markę Monki, która będzie wkrótce dostępna do kupienia na azjatyckiej platformie modowej Zalaro.