Synergia działań w obszarze biur, centrów handlowych, food&beverage, flex space, którą rozpoczęliśmy realizując ambitną strategię destinations przynosi widoczne efekty – komentuje Rafał Mazurczak, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za sektor nieruchomości komercyjnych.
Sercem każdego „destinations” jest mocny komponent gastronomiczno-handlowo-usługowy, który uzupełnia ofertę projektów wielofunkcyjnych. Świetne restauracje, klimatyczne kawiarnie, usługi na najwyższym poziomie, dobrze zaopatrzone sklepy, cukiernie, piekarnie, delikatesy to domena zespołu food&beverage. W 2022 roku w tym segmencie Echo Investment podpisało 30 umów najmu.
– Browary Warszawskie, nasza flagowa inwestycja z tej kategorii, podbiła serca już nie tylko warszawiaków i gości odwiedzających stolicę. Projekt został doceniony przez kapitułę prestiżowego konkursu MAPIC Awards, gdzie otrzymaliśmy nagrodę w kategorii Best Urban Regeneration. To dla nas ogromne wyróżnienie, ale także motywacja, by nie spoczywać na laurach. Rok 2023 to rok destinations. Kontynuujemy prace nad łódzką Fuzją, a przed nami kolejne projekty przy ul. Wita w Krakowie oraz ul. Towarowej w Warszawie. Planując kompleks biurowy przy ul. Swobodniej we Wrocławiu również chcemy zaszczepiać w nim wartości, które sprawdziły się w takich wielofunkcyjnych, miastotwórczych projektach, jak Browary czy Fuzja w Łodzi – mówi Rafał Mazurczak.
Centra handlowe dają się lubić
Strategia wzmacniania centrów handlowych Libero Katowice i Galerii Młociny oparta na ciągłym rozbudowaniu oferty, tak by odpowiadała jeszcze bardziej na potrzeby odwiedzających oraz silnym wsparciu marketingu, przynosi sukcesy. Obydwa centra są niemalże w 100% wynajęte i odnoszą stałe wzrosty odwiedzalność przy jednoczesnym wzroście obrotów najemców. Libero, jako centrum handlowe typu „convenience” stało się „galerią z sąsiedztwa” – bliską, kompleksową, dającą wiele możliwości.
– Rok 2023 nie będzie łatwy dla wielu sektorów gospodarki, w tym branży nieruchomości. Przed naszą branżą jeszcze wiele wyzwań, ale my jesteśmy gotowi się z nimi zmierzyć. Rozważnie podchodzimy do naszych kolejnych projektów. Obecna sytuacja na rynku wymaga strategicznego i opartego na szerokiej pespektywie spojrzenia. Wiele mówimy o zrównoważonym rozwoju, powrocie do natury, uważnemu projektowaniu z troską o dobrostan użytkowników. Nasi klienci oczekują od nas nie tylko deklaracji, ale konkretnych rozwiązań. Dlatego tak wiele uwagi poświęcamy projektowaniu naszych inwestycji, modyfikowaniu oraz definiowaniu trendów, które za 4-5 lat, kiedy projekt zacznie działać, będą codziennością – zapowiada Rafał Mazurczak.