Grupa CCC ma ambitne plany rozwoju sieci HalfPrice zarówno w Polsce, jak i zagranicą. W 2023 roku brand ma powiększyć się o 20 – 30 nowych sklepów, a także zadebiutować na Łotwie. Obecnie w ramach sieci HalfPrice działa 91 sklepów.
– Wraz z rozwojem sieci HalfPrice dynamiczne rosną przychody, a sprzedaz miesięczna z mkw. przekroczyła już 600 zł. Zachęceni dotychczasowymi wynikami HalfPrice planujemy wejście na kolejne rynki, a w najbliższym czasie na rynek łotewski – powiedział na konferencji Łukasz Stelmach, dyrektor zarządzający ds. finansów w Grupie CCC.
Duże miasta i centra handlowe
– Rok 2023 będzie rokiem, w którym będziemy kontynuować dynamiczną ekspansję HalfPrice. Robimy to w ścisłym monitorowaniu sytuacji rynkowej. Naszą ambicją jest otwarcie 20-30 sklepów marki – powiedział Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.
– Planujemy także ekspansję e-commerce’u HalfPrice. Do tej pory byliśmy obecni tylko w Polsce, natomiast uważamy że jest to nasza wyraźna przewaga konkurencyjna nad innymi graczami offprice’owymi, dlatego w pierwszej kolejności rozważamy wejście na rynek rumuński, czeski i słowacki. Zakładamy, że sprzedaż online co najmniej się podwoi w 2023 roku i przekroczy 5 proc. udziału w całości sprzedaży – mówi Łukasz Stelmach.
Marka HalfPrice będzie się rozwijać przede wszystkim w dotychczasowym formacie, który dobrze się sprawdził, czyli w galeriach handlowych. Najlepsza powierzchnia dla brandu to od 1,7 tys. mkw. do 1,8 mkw.
– Mówiąc o nowych sklepach kluczowe są dwa czynniki: powierzchnia sklepu i lokalizacja. HalfPrice sprawdza się najlepiej na większych powierzchniach, gdzie oferta dla klienta może być wystarczająco szeroka, żeby podczas polowania na okazje mógł zawsze znaleźć coś dla siebie. Drugi czynnik to lokalizacja geograficzna. Raczej chcemy koncentrować się na większych miastach, bo tam osiągamy lepsze wyniki – dodał Łukasz Stelmach.