Glovo we współpracy z organizacją non-profit Fairwork, zajmującą się badaniem i promowaniem dobrych praktyk w gospodarce zleceniowej, wypracowało nowe standardy praw socjalnych dla osób świadczących usługi poprzez platformę. Wdrożenie zobowiązania Glovo rozpoczęło od Maroka i Gruzji wraz z końcem 2021 roku, a teraz uruchamia je w Polsce. Platforma planuje wdrożenie zobowiązania we wszystkich krajach, w których operuje, do końca 2023 roku.
Firma Glovo, jedna z największych platform pośredniczących, ogłosiło właśnie inicjatywę „Zobowiązanie wobec kurierów” („The Couriers Pledge”) w Polsce. Ta inicjatywa, opracowana przy udziale organizacji pozarządowej Fairwork, ma zagwarantować świadczenia socjalne kurierom używającym platformy Glovo. Celem wspólnych działań jest opracowanie jak najlepszych norm zapewniających znacznie wyższe standardy praw socjalnych dla osób świadczących usługi poprzez platformę.
W planach uruchomienie 6 centrów Glovo
W Polsce w ramach działań „The Couriers Pledge”, Glovo planuje uruchomienie 6 centrów Glovo w całej Polsce, co pozwoli na lepszą obsługę kurierów używających platformy. Aktualnie centra funkcjonują w Warszawie, Łodzi, Gdańsku i Wrocławiu, kolejne lokalne biura planowane są w Krakowie i Poznaniu. Kurierzy mają również dostęp do platformy „G-Learning”. Jest to program rozwojowy, który ma na celu zapewnienie kurierom możliwości rozwoju poprzez dostęp do kursów szkoleniowych oraz do nauki online.
Od ogłoszenia zobowiązania „The Couriers Pledge” pod koniec 2021, Glovo wdrożyło je już w Maroko i Gruzji. Teraz adaptacja inicjatywy rozpoczyna się w Polsce. Firma zobowiązuje się do jego wdrożenia we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność do końca 2023 roku.
Firma zdaje sobie sprawę z tego, że gospodarka zleceniowa stanowi znaczące źródło dochodu dla kurierów i chce im zapewnić równość dostępu do praw socjalnych i świadczeń. Niezależnie od sposobu, w jaki kurierzy świadczą usługi przy użyciu platformy. Nowy zestaw standardów obejmuje kwestię zarobków, ubezpieczenia, bezpieczeństwa oraz i dostępu do dodatkowych szkoleń.
– Gospodarka zleceniowa otworzyła nowe możliwości, ale postawiła przed światem również wiele wyzwań, które wpływają na potrzebę nieustannego ulepszania tego systemu. W Glovo zawsze opowiadaliśmy się za tym by umożliwić kurierom dostęp do większego pakietu benefitów. Jako firma uważamy, że ta inicjatywa wyznacza nowy standard branżowy dla gospodarki zleceniowej. Takiej, która czerpie z najlepszych praktyk w tym zakresie – mówi Carlos Silvan, dyrektor generalny Glovo Polska.