W 2021 roku sieć Action osiągnęła sprzedaż na poziomie 6,8 mld euro. Oznacza to wzrost o 22,7 proc. w porównaniu z rokiem 2020.
Dzięki kolejnym 267 otwartym placówkom oraz dwóm nowym centrom dystrybucyjnym w Polsce i na Słowacji Action zbliżył się w ubiegłym roku do progu 2 tys. sklepów działających na terenie Europy. Wynik ten osiągnął ostatecznie w pierwszym miesiącu 2022 roku.
Polska wśród kluczowych rynków dla Action
Na koniec 2021 roku w Polsce działało 175 sklepów z logo Action. Najwięcej jest ich na rynkach francuskim (653), niemieckim (435) oraz w Holandii (401) i Belgii (201). Co tydzień sklepy Action odwiedza 12 mln klientów, a 8 mln wchodzi na stronę internetową.
– Kluczowym powodem ciągłego wzrostu i rozwoju Action w 2021 roku jest siła naszej formuły – oferowanie zaskakującej gamy produktów w najniższej możliwie cenie. Klienci naprawdę kochają Action. Staliśmy się dla nich ważni. Dotyczy to artykułów codziennego użytku, takich jak detergenty do prania, mydło, papier toaletowy i ręczniki kuchenne. Dotyczy to również naszych innych kategorii: od zabawek po odzież i od sprzętu sportowego po artykuły wyposażenia wnętrz i dekoracji. Nie osiągnęlibyśmy jednak tego bez naszych – obecnie ponad 65 000 – pracowników. Są siłą Action, z ich niezwykłą elastycznością i wytrwałością, zwłaszcza biorąc pod uwagę niepewność i ciągle zmieniającą się sytuację w pandemii koronawirusa – komentuje Hajir Hajji, Dyrektor generalny Action.
Action dba o środowisko
Równocześnie Action czyni postępy w realizacji programu zrównoważonego rozwoju. Do końca 2024 roku wszystkie sklepy będą wolne od korzystania z gazu. Do 2030 r. Action zamierza ograniczyć bezwzględną emisję gazów cieplarnianych pochodzących z własnej działalności o 50 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Ponadto Action pracuje nad inicjatywami dotyczącymi cyrkularności swoich produktów, zwłaszcza tych o największej wartości sprzedaży.