Jednym z kluczowych trendów w marketingu w 2022 roku będzie CPaaS. Jest to dynamicznie rosnący rynek usług, z którym klienci mają styczność na co dzień. Dzieje się tak, gdy na przykład robimy zakupy online, zamawiamy taksówkę czy też dokonujemy płatności mobilnych. Światowi eksperci szacują, że rynek ten będzie przyrastał w tempie około 33 procent rocznie. Ten trend powinien się utrzymywać także w kolejnych latach.
Dzięki integracji wszystkich usług w jednym miejscu, komunikacja z klientem staje się spójna, w dużo większym stopniu zautomatyzowana i dzięki temu relatywnie tańsza w obsłudze.
– CPaaS to nowoczesne rozwiązanie, służące firmom w ich komunikacji z klientami. Odbywa się to przy pomocy jednej, dedykowanej platformy, która porządkuje proces komunikacji przy użyciu wiadomości tekstowych, graficznych, głosowych oraz wideo, SMS-ów, e-maili, push czy OTT – mówi Marketing Manager w Vercom Michał Dąbrowski
PushPushGo jest liderem w obszarze komunikacji web push (powiadomienia w przeglądarkach internetowych) w Polsce z mocną ekspozycją na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z ponad 150 klientami w Polsce i na całym świecie. Są to przede wszystkim duzi klienci enterprise m.in. Pandora, TUI Group oraz McDonald’s.
Współpraca z retailerami
– Popularność PushPushGo rośnie, niesie to za sobą kolejne wyzwania, przy takiej ilości powiadomień trzeba uważać , żeby nasz kanał komunikacji nie został uznany za nachalny. Do web push, ze względu na jego prostotę działania, może wyjątkowo zostać przyklejona taka łatka. Wspomniany rodzaj komunikacji będzie częściej pojawiać się na większych platformach w kolejnych miesiącach. Powiadomienia zostaną wdrożone również do obsługi transakcji. Odciążą skrzynki e-mailowe od niepotrzebnych komunikatów o wysyłce i transporcie zamawianych online przesyłek czy saldzie na kontach bankowych. – powiedział Chief Product Officer w PushPushGo z grupy Vercom Mateusz Worotyński
Dla marketerów liczy się tak zwany wskaźnik dostarczalności wiadomości e-mail, dlatego nie można pominąć także nowego rozwiązania BIMI (Brand Indicators for Message Identification), które realizowane jest przez EmailLabs z grupy Vercom. Dzięki temu e-mail będzie się wyróżniać w skrzynkach odbiorczych przez np. certyfikowane logo marki. To ma budzić zaufanie u klientów przy równoczesnej gwarancji technicznego i prawnego zabezpieczenia komunikacji prowadzonej z danej domeny.
Vercom to spółka technologiczna, która tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Z rozwiązań Vercomu korzystają takie podmioty jak m.in. Allegro. OLX.pl, Modivo, Ansewear.com, Rossmann, Żabka, mBank czy IKEA.