Mitiska REIM w imieniu funduszu MEREP 3 nabyła centrum handlowe Europa Centralna w Gliwicach. Obiekt o powierzchni najmu 67 tys. mkw. GLA zlokalizowany jest na nieruchomości o powierzchni 27 ha.
Europa Centralna jest największym obiektem handlowym w Gliwicach, składającym się z parku handlowego o powierzchni 39 700 mkw. GLA oraz galerii o powierzchni 27 300 mkw. GLA, wraz z parkingiem oferującym około 2,000 miejsc dla klientów. Projekt Europa Centralna jest strategicznie zlokalizowany na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 i A4 w regionie Górnego Śląska, który jest jednym z najsilniejszych obszarów gospodarczych w Polsce.
Obecnie do głównych najemców parku handlowego należą markety Castorama i Jula, a wśród pozostałych najemców znajdują się JYSK, Action, Media Expert, Sports Direct, oraz restauracja drive thru McDonald’s. Oferta rekreacyjna zapewniona jest między innymi przez najemców Funzeum i park trampolin House of Air. Na terenie projektu do dalszego wykorzystania przez operatorów z różnych branż i biznesów pozostaje powierzchnia ok. 11 000 mkw. GLA po byłym hipermarkecie Tesco, po wycofaniu się sieci Tesco z Polski w 2019 r.
Mitiska REIM planuje zwiększyć atrakcyjność obiektu
W odległości 30 minut jazdy samochodem od Europy Centralnej mieszkają prawie dwa miliony ludzi, a region Górnego Śląska cechuje się wysokim poziomem siły nabywczej i jest jednym z największych obszarów aktywności biznesowej w Polsce. To sprawia, że Europa Centralna jest doskonałą lokalizacją nie tylko dla handlu detalicznego, ale także dla innych uzupełaniających projektów typu convenience – mówi Mateusz Szymczak, Manager Inwestycyjny Mitiska REIM.
Nabycie Europy Centralnej jest istotnym uzupełnieniem naszego portfela w Polsce, gdzie Mitiska REIM przyspieszyła swoją ekspansję w ciągu ostatnich 4 lat, budując dobrze zdywersyfikowany portfel 16 inwestycji w nieruchomości typu convenience o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 170,000 m² GLA. Nabycie Europy Centralnej po raz kolejny potwierdza naszą zdolność do identyfikacji inwestycji value-add stwarzających szansę na pomyślne repozycjonowanie obiektu w celu dostarczenia nowoczesnego i atrakcyjnego projektu typu convenience, z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia w zarządzaniu aktywami Mitiska REIM – dodała Sylvie Geuten-Carpentier, Partner Zarządzający Mitiska REIM.
W ramach strategii inwestycyjnej value-add, Mitiska REIM planuje zwiększyć atrakcyjność obiektu poprzez poprawę efektywności funkcjonowania części handlowej, pozyskanie nowego operatora spożywczego, a także wprowadzając strategię zrównoważonego rozwoju, co pozwoli na osiągnięcie certyfikacji BREEAM In-Use na poziomie „Very Good”.
W procesie nabycia doradcami funduszu MEREP 3 i Mitiska REIM była kancelaria prawna Wolf Theiss oraz doradca techniczny Arcadis.