Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton zanotował w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. przychody w wysokości 56,5 mld euro, co stanowi wzrost o 28 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Organiczny wzrost przychodów wyniósł 20 proc.
W badanym okresie, w segmencie Wines & Spirits, Grupa odnotowała wzrost przychodów na poziomie 23 proc. Organiczny wzrost wyniósł po 9 miesiącach 14 proc. Jeżeli chodzi o segment Fashion & Leather Goods, to Grupa LVMH odnotowała wzrost przychodów o 31 proc. rok do roku. Wzrost organiczny wyniósł 24 proc.
Z kolei w segmencie Perfumes & Cosmetics firma odnotowała organiczny wzrost przychodów o 12 proc., a łączne przychody wzrosły po trzech kwartałach o 19 proc. W przypadkuu segmentu Watches & Jewelry Grupa osiągnęła organiczny wzrost przychodów o 16 proc. (łącznie przychody urosły o 23 proc.).
Globalny gracz sektora luksusowego
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.
W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.