Po uruchomieniu nowej strony internetowej, Primark robi kolejny krok w kierunku zakupów online. Chodzi o usługę click and collect.
Jeszcze w tym roku sieć udostępni możliwość zamówienia zakupów na stronie internetowej, a następnie odebranie ich w sklepie stacjonarnym. Nowa usługa testowana będzie w wybranych 25 sklepach na terenie północno-zachodniej Anglii. W ramach click and collect zamówić będzie można, przynajmniej na razie, tylko ograniczony asortyment. Obejmie on jedynie ubrania dla dzieci.
Click and collect tak, usługa delivery nie
Jak podkreślają władze Associated British Foods (ABF), właściciela sieci Primark, na razie nie ma mowy o wprowadzeniu klasycznej sprzedaży e-commerce, z dostawą zakupów do domu klienta. Warto jednak podkreślić, że dotychczas Primark stanowczo sprzeciwiał się przeniesieniu sprzedaży do sieci. Wielokrotnie wskazywano, że model działalności Primark opiera się na sprzedaży stacjonarnej i kanał e-commerec mógłaby wpłynąć na konieczność podwyższenia cen. Z drugiej strony Primark był jedną z firm, która z powodu nieposiadania e-sklepu, najmocniej ucierpiała podczas niedawnej pandemii koronawirusa i wprowadzonych wówczas lockdownów.
– Realną opcją jest wprowadzenie w przyszłości usługi kliknij i odbierz. O ile oczywiście uznamy, że ma to sens biznesowy. Obecnie koncentrujemy się na poprawie Customer Experience i zwiększaniu odwiedzalności naszych sklepów. W tym celu uruchamiamy naszą nową stronę internetową. Zaczniemy od Wielkiej Brytanii, gdzie wydarzy się to do końca marca. Jesienią udostępnimy ją na pozostałych rynkach – wyjaśnia rzeczniczka sieci Primark.
Nowa strona internetowa przyciąga klientów
Dzięki uruchomieniu nowej stronie internetowej Primark może obecnie lepiej prezentować pełną ofertę ok. 10 tys. produktów, a także dostarczać klientom realnych informacji o dostępności produktów w poszczególnych sklepach. Co więcej, nowa witryna jest doskonałym źródłem informacji o zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych ponad 24 mln klientów korzystających z oferty sieci Primark. Grupa ABF podała, że od czasu uruchomienia nowej strony internetowej, ruch na niej wzrósł o ok. 60 proc.
Rozwój sieci stacjonarnej
Sieć Primark liczy obecnie ponad 400 sklepów i działa na 14 rynkach. Cel na najbliższe lata zakłada rozwój sieci do 530 sklepów. Najwięcej sklepów powstanie na najważniejszych z punktu widzenia Primarku rynkach: w USA, Francji, Włoszech i na półwyspie iberyjskim.
Primark od niedawna prowadzi także ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej otwierając sklepy w Polsce, Czechach i Słowenii. Pierwszy sklep w Rumunii planowany jest na 2022 rok. Obecnie sieć posiada w Polsce dwa sklepy – w Warszawie (Galeria Młociny) i Poznaniu (Posnania). Do końca 2023 r. będzie ich co najmniej 6.
Kolejne sklepy pojawią się w Krakowie (Bonarka City Center), Katowicach (Silesia City Center), Wrocławiu (Magnolia Park), oraz Łodzi (Manufaktura).