W 2023 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 25,7 mld zł i były o 29,6% wyższe niż w 2022 r. Na koniec 2023 r. sieć posiadała 2406 sklepów, o 250 więcej niż rok wcześniej. – Oczekujemy, że w 2024 r. otworzymy więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o kilkanaście procent – napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,2 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 4,5 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2023 r. 41,9 tys. pracowników.
Sieć Dino urosła o 250 marketów
W IV kw. sieć Dino uruchomiła 66 nowych marketów, a narastająco od początku roku zwiększyła się o 250 sklepów. Na koniec 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2406 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację codziennych zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.
Na koniec 2023 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. metrów kwadratowych i była o 11,8% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w 2023 r. 1,2 mld zł. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęła poziom 5,8 mld zł.
Wzrost przychodów
Przychody ze sprzedaży w 2023 r. wyniosły 25,7 mld zł i były o 29,6% wyższe niż rok wcześniej. 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją dłużej niż rok (like-for-like; LfL) osiągnęła w 2023 r. poziom 17,2%.
– Praca, jaką w ostatnim roku włożyliśmy w ekspansję geograficzną oraz w kształtowanie oferty marketów Dino pozwoliła na kolejne postępy w rozwoju naszej firmy. Liczba wizyt klientów w sieci Dino rośnie w dwucyfrowym tempie, a skala działalności mierzona przychodami ze sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat niemal się podwoiła – powiedział Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
W kierunku eko rozwiązań
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec 2023 r. posiadało je 2138 sklepów, co stanowiło 89% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy, a na terenach kolejnych trwają prace dotyczące ich uruchomienia. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec 2023 r. 82,9MW. Dino Polska uzyskała w 2023 r. 66,4 GWh energii ze słońca, o 65,6% więcej niż w 2022 r.