Wyobraź sobie świat, w którym granice państw stają się niewidzialne, a Twój sklep internetowy jest dostępny dla milionów potencjalnych klientów z całego świata. To nie sen, ale rzeczywistość, do której zbliżamy się z każdym krokiem rozwoju technologicznego – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Olga Pijanowska, szef grupy merytorycznej e-Izby Cross-border e-commerce, Makes You Local.
Granice państw, kiedyś wyznaczane przez bariery geograficzne, dziś stają się niewidzialne dzięki e-commerce. To nowa era handlu, dzięki której można dotrzeć do klientów na całym świecie zaledwie kilkoma kliknięciami.
Wolność wyboru
Dzięki cross-border e-commerce, zakupy online to nie tylko przyjemność, ale przede wszystkim wyraz wolności wyboru. To dostęp do nieograniczonej gamy produktów i usług, które mogą być dostarczone prosto do naszych drzwi, niezależnie od tego gdzie mieszkamy. Stanowi to nie tylko wyzwanie dla tradycyjnych modeli handlowych, ale jest przede wszystkim ogromną szansą dla przedsiębiorców na poszerzenie swoich zasięgów i znaczące zwiększenie sprzedaży.
Najnowszy raport Izby Gospodarki Elektronicznej: “Cross-border e-commerce. Marka bez granic” zagłębia się w tę rewolucję, analizując jej znaczenie, wyzwania i olbrzymie możliwości. To kompendium wiedzy dla każdego przedsiębiorcy, który chce z sukcesem rozwijać swój biznes w globalnej sieci. Pamiętajmy, że zrozumienie kwestii logistycznych, płatnościowych, regulacji prawnych oraz poznanie preferencji konsumentów w różnych regionach świata jest kluczowe do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży zagranicznej. Dlatego zanim przystąpisz do procesu lokalizacji sklepu powinieneś dobrze się do tego przygotować oraz właściwie wybrać rynek ekspansji. Dzięki raportowi “Cross-border e-Commerce. Marka bez granic 2024” będzie to zdecydowanie prostsze.
Raport zawiera pełną analizę najciekawszych z punktu widzenia ekspansji rynków, uwzględniając specyfikę poszczególnych krajów, opisując lokalne tendencje zakupowe oraz przedstawiając najważniejsze fakty dotyczące konsumentów z poszczególnych krajów. Dodatkowo, znajdują się w nim praktyczne wskazówki oraz przydatne studia przypadków, prezentujące historie sukcesu firm, które z powodzeniem wykorzystały model cross-border e-commerce.
Szanse zagranicznej ekspansji
Pamiętaj, że im lepiej się przygotujesz do ekspansji, tym mniej Cię w niej zaskoczy. Wybór odpowiedniego rynku od samego początku ma kluczowe znaczenie. Błędy są kosztowne, zwłaszcza gdy decyzje strategiczne opierasz bardziej na przeczuciach niż na faktach. Sporo przedsiębiorców wpada w pułapkę inwestowania w rynki bez uprzedniej analizy. Ich sklepy nie są należycie przygotowane, co prowadzi do porażki. Jak więc wybrać ten właściwy rynek? Aby ułatwić sobie podjęcie tej decyzji, przeanalizuj dobrze swoją aktualną sytuację. Jeśli już teraz otrzymujesz zamówienia z zagranicy, sprawdź, skąd one pochodzą i dlaczego właśnie stamtąd. Czy to Polonia dokonuje zakupów, czy może są to rodowici mieszkańcy tego kraju? Zapoznaj się z ofertą firm, z którymi będziesz konkurować. Po zbadaniu konkurencji, oceń czy wejście na ten rynek na pewno się opłaca. Czy jest coś, czym możesz się wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów?
Jeśli jesteś przekonany, że masz szansę konkurować z lokalnymi sklepami, oszacuj, ile możesz zainwestować. Budżet dostosuj do wybranego kraju. W Niemczech czy Skandynawii z pewnością wydasz więcej, niż w Czechach czy Rumunii. Zwróć również uwagę na szybkość zwrotu zainwestowanych środków – ile czasu zajmie Ci pozyskanie klientów i realizacja pierwszych zamówień? Przekalkuluj koszty i nie inwestuj spontanicznie. Pamiętaj, że wiele opłat początkowych jest jednorazowych, i mimo iż taka kumulacja może wydawać się trudna do udźwignięcia, odpowiednie przygotowanie pomoże uniknąć frustracji i zapewni długoterminowy zysk.
Nie ulega wątpliwości, że każda firma powinna indywidualnie rozważyć swoje szanse w kontekście ekspansji zagranicznej. Jednak raport „Cross-border e-Commerce. Marka bez granic 2024” pozwoli Ci spojrzeć na cross-border e-commerce przez pryzmat analizy danych, trendów rynkowych oraz studiów przypadków, co zdecydowanie pomoże i da Ci ogólne rozeznanie w temacie. Skrót raportu możecie pobrać na stronie: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2024/02/Raport-e-Izby-Cross-border_e-Commerce_Marka_bez_granic_2024_skrot.pdf
Autorką komentarza jest Olga Pijanowska, szef grupy merytorycznej e-Izby Cross-border, Makes You Local.