Nowe badanie przeprowadzone przez Primark, międzynarodowego detalistę odzieżowego, wykazało, że sklepy stacjonarne w Polsce skorzystają na świątecznej frekwencji, a 6 na 10 (60 proc.) kupujących stwierdziło, że w tym roku najprawdopodobniej zrobi świąteczne zakupy stacjonarnie.
Badanie dotyczy zwyczajów zakupowych Polaków w okresie przedświątecznym i zbiega się w czasie z premierą świątecznej kolekcji Primark.
Kosmetyki (54 proc.), słodycze (45 proc.), zabawki (38 proc.), książki (38 proc.) i ubrania (27 proc.) to pięć najpopularniejszych prezentów, które konsumenci planują w tym roku podarować rodzinie lub przyjaciołom. Primark oferuje najnowsze trendy i artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego.
Detalista posiada obecnie sześć sklepów w całej Polsce, w tym niedawno otwarte lokalizacje we Wrocławiu i Łodzi.
W święta 33 proc. w górę
Sprzedaż świąteczna w 16 krajach, w których obecny jest Primark wzrosła już o 33 proc. porównując rok do roku, a odzież okolicznościowa, świąteczna pościel, ręczniki, świąteczne swetry i piżamy cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. 70 proc. Polaków planuje wydać na prezenty tyle samo lub więcej niż w ubiegłym roku. Nieco ponad jedna czwarta (27 proc.) ankietowanych planuje przeznaczyć w tym roku na świąteczne zakupy od 300 do 500 zł, a kolejne 26 proc. – od 500 do 1000 zł. Podczas gdy wielu respondentów rozpoczęło już zakupy prezentów, 30 proc. przyznaje, że zostawi to na ostatni moment, wybierając się do sklepów na tydzień przed świętami.
Dekorowanie domu jest jedną z ulubionych czynności Polaków, jeśli chodzi o wprawianie się w świąteczny nastrój. Oprócz ubierania choinki, nakrywania do stołu i wieszania migoczących światełek, 20 proc. Polaków twierdzi, że pakowanie prezentów pozwala im poczuć klimat świąt. Podążając za tym trendem, kultowa papierowa torba Primark przeszła coroczną świąteczną metamorfozę i może posłużyć również jako darmowy i łatwy do recyklingu papier do pakowania prezentów.