ORLEN Paczka w ciągu dwóch lat 20-krotnie zwiększyła liczbę automatów paczkowych. Obecnie na rynku działa ich już 4 tysiące. Z rozwiązania można korzystać w wielu sklepach internetowych, w tym w najpopularniejszych polskich serwisach e-commerce.
ORLEN Paczka stała się istotnym graczem na rynku usług kurierskich. Dzięki dynamicznej rozbudowie i coraz większej dostępności, dysponuje już 4 tysiącami automatów paczkowych. Ostatni z nich stanął w Lublinie, przy ulicy Feliksa Nowowiejskiego 1.
– Rynek dostaw bezobsługowych to bardzo konkurencyjna branża, która wymaga szybkiego tempa rozwoju. ORLEN Paczka utrzymuje je na najwyższym poziomie, odpowiadając tym samym na oczekiwania naszych klientów. Kiedy rozpoczynaliśmy we wrześniu 2021 roku uruchamianie pierwszych automatów paczkowych było ich zaledwie 200. Dzisiaj, w niewiele ponad dwa lata, jest ich 20 razy więcej. Sukces ORLEN Paczki i jej rosnąca rola na rynku wynika z dynamiki tych działań i z faktu, że ciągle podnosimy jakość świadczonych usług, na czym korzystają przede wszystkim nasi klienci. Tym bardziej staramy się precyzyjnie wybierać kolejne lokalizacje, zwiększając dostępność usług. Nie zwalniamy tempa, w każdym tygodniu na mapie Polski pojawiają się kolejne automaty – powiedział Bartosz Bielak, Członek Zarządu RUCH S.A. operatora logistycznego ORLEN Paczki.
Lubiana forma dostawy
Automaty paczkowe są jedną z najczęściej wybieranych przez kupujących formą dostawy. Zapewniają możliwość komfortowego wysyłania i odbierania przesyłek, w dogodnym miejscu i czasie. Lokalizacje automatów paczkowych ORLEN Paczki są starannie planowane tak, aby gwarantowały szeroki dostęp do usługi. Dodatkowo dzięki aplikacji ORLEN Paczka użytkownik otrzymuje możliwość śledzenia drogi przesyłki, a na jej odbiór ma aż 3 dni (z możliwością darmowego przedłużenia do 4 dni). Aplikacja pozwala na szybki (98% paczek z e-sklepów dostarczanych jest w 1 dzień) i łatwy odbiór zamówienia przy pomocy telefonu komórkowego.
We wrześniu 2023 r. ORLEN Paczka uruchomiła nowy model współpracy na platformie Allegro. E-sklepy mogą włączyć ORLEN Paczkę jednym kliknięciem w panelu sprzedawcy, bez dodatkowych umów. Pozwoliło to na znaczący wzrost liczby ofert z metodą dostawy ORLEN Paczką, co jeszcze bardziej wpłynęło na wybieralność usługi przez kupujących.
Rozwój sieci
ORLEN Paczka ma już 10 tys. punktów odbioru (ok. 1,1 tys. stacji paliw, 700 kioskach RUCHU i ok. 5 tys. punktach partnerskich), z czego 4000 to automaty paczkowe, które stanowią kluczową część sieci punktów odbioru ORLEN Paczki.
ORLEN Paczka w ramach usług logistycznych rozwija także sieć centrów logistycznych na terenie całego kraju. Aktualnie ORLEN Paczka dysponuje 19 centrami i planuje uruchomienie kolejnych. Firma zwiększa również liczbę kurierów oraz rozbudowuje trasy logistyczne, aby nadal gwarantować klientom dostawę ze sklepów internetowych w jeden dzień.